tisdag, april 29, 2008

Barn sparkade boll med en igelkott

"– Vad är det barnen på lekplatsen kastar med och sparkar på? tänkte Steen Christensen när han i söndags eftermiddag stod i köksfönstret med en kaffekopp. När han upptäckte att det var en igelkotte blev han rasande. "

"– Jag såg en 18-20 ungar mellan åtta och tolv år springa omkring därute och två av dem kastade någonting emellan sig. Jag kunde inte se vad det var, inte förrän de började sparka den upp och ner för rutschkannan, säger han och är fortfarande mycket upprörd när han berättar om igelkottens öde.

– Jag släppte kaffekoppen och sprang ner för balkongen, rakt genom trädgårdshäcken och bort till ungarna. Igelkotten var död då, men fortfarande varm och jag kunde känna att den dessutom hade små ungar i magen. "

"Vågade inte Grannfrun Sonja Christensen hade också sett vad som hände – men vågade sig inte ut för att stoppa den våldsamma leken.

– Jag har sagt ifrån till de här gängen tidigare och då har de skrikigt efter mig och skjutit nyårsraketer in i lägenheten. Så jag blev lättad när jag såg att Steen ryckte in, säger hon"

"Steen Christensen kontaktade sin fastighetsägare Ebo för att berätta om händelsen.

– Och då fick jag höra att jag var rasist bara för att jag försökte förklara vilka barn det var som sparkat ihjäl igelkotten."

Skånskan

Tack för tipset, Trader!

Vart är nu alla djurvänner?

Inga kommentarer: