tisdag, juni 10, 2008

15-årig flicka misshandlade kvinna med flaska

"JÖNKÖPING. 15-åringen kastade en colaburk i huvudet på kvinnan när hon kommenterade hennes mamma. Dessutom ska hon ha slagit en flaska i huvudet på en medpassagerare på bussen. I dag står 15-åringen inför rätta.

"Den 15-åriga flickan kom ihop sig med en kvinna i Råslätts centrum i september förra året.- Hon kallade mig pundarhora - då frågade jag ”hur är det med din mamma”?, berättade kvinnan under rättegången i tingsrätten.

"Säger inte så"

Det fick 15-åringen att bli vansinnig.

- Jag fick en chock när hon sa så om min mamma. Man säger inte så, man blandar inte in familjen. Jag träffade henne i huvudet, men burken var bara halvfull, sa flickan själv.Förutom bulor efter burken drabbades kvinnan av en hjärnskakning. 15-åringen ska dessutom ha slitit av henne löshår och sprayat tårgas eller pepparspray i hennes ansikte.

- Jag gjorde det i självförsvar, menade 15-åringen.

Slog med flaska
Förutom slagsmålet i Råslätt är flickan dessutom åtalad för att ha slagit en annan kvinna i huvudet med en flaska. Incidenten ska ha skett i januari i år ombord på en buss i Jönköping. I åtalet - som rubriceras händelsen som grov misshandel - konstaterar kammaråklagaren att 15-åringen visat särskilt hänsynslöshet eller råhet genom att använda en flaska som tillhygge."

Express

Tack för tipset, Hastur!

Inga kommentarer: