söndag, september 21, 2008

Nima D: “Ramadumb”

"Dagens Metro (17/9) har en annonsbilaga om Ramadan. Varför all denna reklam för islam?

S. 2 1/4 sida: “Livsmedel enligt Islam” och dansk halalslaktad kyckling. Jag som trodde att dumma dumma Danmark borde bojkottas pga de där karikatyrerna.

S. 4 Helsida med Jan Hjärpe om Ramadan + grunderna i islam.

S. 6 “Handeln satsar på Ramadan”. Visst, marknaden böjer sig för vilken ideologi som helst så länge utövarna är tillräckligt många och köpstarka.

Annons längst ner: Dalahästar och potatis–hur kul är det egentligen?

Samma gamla svenska självförakt. Samma gamla “blattar är så kryddiga och färgstarka”-bullshit. När får vi se rubriken “Slöja och hot om helveteseld – hur jävla kul är det egentligen?”


Och vad har förresten god mat från världen med religionen islam att göra? Det är skillnad på “influenser utifrån” och “influenser utifrån”. Det är skillnad mellan en föråldrad religion med motsägelsefulla budskap – och gott käk!"

"Kul fakta i bilagan: “Trots att man fastar går man UPP i vikt eftersom man äter så pass mycket på kvällen”. Jag som trodde poängen med Ramadan var att sympatisera med fattiga, inte att få en ursäkt för att frossa och konsumera mera!

Mer kul fakta: Ramadan ger en omsättningsökning i handeln på mellan 750 milj. och 1 miljard kronor.
Money talks gott folk."

Läs hela Nimas blogginlägg


/Fröken Sverige

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar