söndag, mars 10, 2013

JiM:Yttrandefrihetens fiender fylkas mot rondellhunden


"Galleristen Henrik Rönnquist berättade häromdagen att han kommer att ställa ut Lars Vilksvärldsberömda rondellhundar på sitt galleri till sommaren. Vernissagen är planerad till 6 juli."

Frilansskribenten Filippa von Platen gjorde en utmärkt intervju med Rönnquist som visade att han är en klarsynt man. Han begriper t ex sabandet mellan Malmös islamisering och stadens galopperande kriminalitet..."


 "- Jag gillar Vilks målningar men jag har varit förrädd för att ställa ut. Jag har funderat på det flera år. Nu vet jag att det inte går att tiga längre. Det får räcka nu."

Ja, det får räcka nu! Jag hoppas de rakryggade - som jag vet finnes - går man ur huse och besöker denna utställning i sommar! 


/Fröken Sverige - 7 år i svenska folkets tjänst
Share |

Inga kommentarer: