fredag, oktober 26, 2007

Kritik = rasism?

"- Jag kände mig kränkt och sårad. På ett ledningsgruppmöte berättade jag hur jag kände och då blev jag än mer besviken eftersom Alireza inte aktivt avvisade anklagelserna, säger Jennifer Forsell, ledamot för miljöpartiet i kommunfullmäktige.

Hon var en av flera i ledningsgruppen som fick mejl med rasismanklagelser för att de inte stöttat Alireza Mosahafi. Jennifer Forsell önskar att han hade uttryckt sig tydligare i debatten som följde."

"Alireza Mosahafi hoppade i tisdags av gruppledarposten för att han anser sig utfryst av gruppen. Men ingen av partikamraterna som VK pratat med håller med om att han mobbats.

- Nej, verkligen inte. Jag upplever att han inte klarar av kritik och att han tar det personligt när han blir kritiserad i sitt arbete. Han svänger sig med mobbningstermer och lägger skulden på oss i stället för att se sina egna fel, säger Maria Fridstierna, en av miljöpartiets ledamöter i kommunfullmäktige."

Det gamla vanliga...om någon kritiserar en Ali eller Muhammed, så är det genast rasism. Det är så.....

Läs mer Västerbottens Kuriren

Tack för tipset, RIM!

Inga kommentarer: