onsdag, december 30, 2009

SD ledamot stoppade falsk insamling i Landskrona

"Idag när jag shoppa på stan så kommer en ung tjej fram till mej och frågar om jag vill skänka en slant till Asylsökande som blivit orättvist behandlade, jag tittar på bössan och säger till henne den är inte plomberad, nej jag vet säger hon, jag ska göra det sen.

Jaha, svarar jag, när du tömt den eller. Jag berättar för henne att jag har arbetat för Röda Korset innan och vet vad som krävs för att göra insamling ,jaja, svarar hon och går vidare.

Jag plockar upp min mobil och ringer efter polis som snabbt kommer på plats, under tiden går jag en bit bakom henne och döm om min förvåning att längre fram står de 5 st ungdomar till och samlar in pengar.

Då jag känner jag igen en del de visar sig vara ung vänster som är ute och skramlar in pengar olagligt. Inget tillstånd har de heller polisen avbryter deras insamling tyvärr får de behålla bössorna, men hur många som blivit lurade av dessa ung vänster ungdomar vet jag ej, men de var inte mycker pengar där i .

Men återigen så tror dessa att de kan ta lagen i egna händer .Jag är glad att jag stoppa detta i alla fall.

Anette Galia Olsson sd ledamot"

BRA GJORT, ANETTE!

/Fröken Sverige

http://sv-se.facebook.com/people/Froken-Sverige/100000522671925

Inga kommentarer: