onsdag, november 03, 2010

Moderata Waberis Römosseskola bjuder personalen på solresa för dina skattemedel



Fick ett mail igår av en förtvivlad mamma. Det gäller Rössmosseskolan har den den moderata riksdagsmannen,
Abdirizak Waberi som rektor.


2010-11-02


"Hej

Min dotter går på römosseskolan ( den islamiska skolan i Göteborg)

Rektorn på Skolan har bjudit alla anställda lärare ca 45, på en resa till Turkiet båda muslimska och icke muslimska. Resan äger rum nu under vecka 44. Samtidigt som antalet elever per klass ökade dramatiskt denna termin.

Min fråga får är skolan använda min dotters skolpeng för att finansiera sådana resor? Min dotters skolpeng går till solresor, flotta hotel vistelse och dyra middagar.

Jag kräver att detta undersöks noggrant och att skolan fråntas tillståndet.

Ring gärna till skolan och fråga efter de 45 lärare ring 031 3319622.

De solar för mina skattepengar och min dotters skolpeng


Med Vänlig hälsning


En rasande Mamma som vill vara anonym"







Tidigare i bloggen om Waberi


Abdirizak Waberi - Wikipedia

Abdirisak Waberi - muslimsk politiker ifrågasatt | SvD

Islamisten Waberi kvar på Moderaternas lista « Politiskt Inkorrekt

Moderata muslimen Abdirisak Waberi festar till det i Stora moskén ...

Vem är Abdirisak Waberi? « Sapere Aude!


/Fröken Sverige - röstar självklart på www.sverigedemokraterna.se

Inga kommentarer: