lördag, juli 22, 2006

Åtalad menar ofredande var ett missförstånd

"När den okände mannen grep tag i hennes kläder och försökte slita in henne i en port fick den 22-åriga kvinnan panik. Rädslan gav henne oanade krafter och efter en kort strid lyckades hon slita sig loss. Innan mannen försvann runt nästa gathörn, vände han sig om och vinkade åt henne.

Den 33-årige mannen åtalades igår för sexuellt ofredande. Han hävdar att kvinnan missförstått hela situationen till följd av språksvårigheter och nekar till alla anklagelser.

Händelsen utspelade sig, enligt polisutredningen, i mitten av april och föregicks av en lång promenad igenom centrala Lund under vilken 33-åringen påtvingade kvinnan sitt allt mer närgångna sällskap.
Hon hade missat en buss vid lasarettet strax före klockan halv två på eftermiddagen och efter en kort diskussion med en kamrat börjat promenera söderut mot centrum. Hon hörde då någon ropa och i höjd med Allhelgonakyrkan kom 33-åringen ikapp henne. "

"Han nekade till alla anklagelser och hävdade att allt var ett missförstånd på grund av att han talade så dålig svenska."


http://sydsvenskan.se/lund/article173617.ece

Vidriga äckel är allt jag har att säga! Ska det verkligen vara meningen att vi ska få gå med mobilen på, med 112 inslaget....larm, kniv och tårgas i väskan. Är det kvinnans framtid i det "nya Sverige", bara för en massa dårar inte kan acceptera att VI VILL INTE HA ÄCKLENA!


Så fort jag är ute på kvällen numera, så pladdrar jag hysteriskt i telefon. Och det måste dessutom vara med någon som vet exakt vart jag går. Det går knappast att ringa mormor i norrland...hon har ingen aning om vart Fersens väg i Malmö ligger. Utan jag talar alltid om för vän X eller Y att: "Nu går jag där, du vet förbi den där pizzerian...bla bla..."

Nu är det inte så att jag är ute och ränner på kvällarna i Malmö. Jag tar ALLTID taxi hem. Och jag ber ALLTID taxichaffören vänta tills jag är inne i porten, innan han/hon kör. Har ibland gjort det från ställen som ligger 300 meter hemmifrån. Men om det är närmare då..? Typ 3-4 hus? Jo, då ringer jag direkt till någon av mina vänner.

Jag tar heller aldrig en taxi från gatan. Ringer alltid upp bolaget. Fler än en som jag känner har råkat ut för kränkningar från taxichaufförerna. Och såna som jag inte känner, har drabbats ännu värre...blivit våldtagna eller tvingade till oralsex (som man ju lätt kan kalla en våldtäkt med i ett sånt fall).

Det värsta som har drabbat mig i en taxi, är att jag blivit utskälld för att jag är svensk och jag har fått höra att detta är "ett jävla skitland, där man måste betala skatt". Men det är ju för delen illa det med.

Malmö är redan förlorat...men vi kan rädda resten av Sverige. Om vi ser till att rösta bort sittande regering i september - så är vi en bit på väg.

Fröken Sverige




Inga kommentarer: