torsdag, maj 11, 2006

”Shiamuslimerna ville mörda mig”

"Riyad Al-Duhan, imam i moskén i Gävle, knivhöggs natten till i går utanför moskén.
- Jag är övertygad om att det var shiamuslimer som försökte mörda mig, säger han till Aftonbladet. Riyad Al-Duhan, 45, var på väg till moskén i centrala Gävle för att hålla en bönestund innan solen gick upp. Klockan var strax före tre på morgonen när han märkte två män som gick bakom honom.
- De hade arabiska sjalar för ansiktet och knivar i händerna, säger han. De sa att de skulle döda mig."


Läs mer i Aftonbladet

Det är ju rent ut sagt åt helvete att vi ska behöva dras med sån här skit. Måste dom kriga om religion, så kan dom flytta hem igen och göra det.

Nått är riktigt galet, när vi ska behöva ha dessa uppgörelser här. Precis som om man skulle se norrlänningar attackera skåningar.... Jag vill inte se sånt här mer. Säg bara till, så kommer jag och hjälper till att packa.

Inga kommentarer: