söndag, juni 11, 2006

Sverigekläder = döden i Malmö, numera?

"En 24–årig man blev vid 01–tiden natten till söndag jagad och påkörd av en bil vid Södervärn i Malmö. Upprinnelsen till händelsen var ett bråk vid Möllevångstorget tidigare om 24–åringens och hans kamrats klädsel. Polisen lyckades senare gripa föraren som är misstänkt för mordförsök.

De två männen hade stannat vid en bankomat när en bil körde upp bredvid. Ett par personer klev ur och började kommentera vad männen hade på sig. Enligt polisen har killarna haft någon form av Sverigekläder på sig vilket har väckt känslor.

Bråk uppstod och de båda männen flydde från platsen i riktning mot Södervärn. Bilen följde efter och gjorde flera försök att köra på de flyende männen. Vid Carl Gustafs väg i närheten av Södervärn lyckades den 24–årige mannen inte längre hoppa undan och träffades av bilens högersida.

Han for upp en bit i luften och landade hårt i asfalten. Ansiktet skrapades upp liksom både ben och armar. Han fick föras i ambulans till sjukhus för vård.

Efter tio minuter hittades den påkörande bilen på Botildenborgsvägen i höjd med Rosengård. Runt bilen befann sig fyra personer som inte ville kännas vid att de kört bilen.

En man i 20–årsåldern som misstänksvarit förare greps och togs med in till förhör. En stund senare fördes ytterligare tre personer in till polishuset. En av dessa anhölls senare för medhjälp."

Läs detta i Sydsvenskan

Jag tillhör en av dem i Malmö, som tar på mig Sveriges landslagströja när det är match. Är det min tur nästa gång? Ska jag nu inte ens få klä mig i blågult i mitt eget land?

Inga kommentarer: