lördag, juni 30, 2007

Richard Jomshof, sd: Religiös slakt ska vara förbjuden

I sin blogg skriver Richard Jomshof nu åter om problemen med religiös slakt - halal. Han tar bland annat upp att Coop säljer halalslaktat kött. (Och därmed hjälper till att påskynda islamiseringen av Sverige.)

"Sveriges Muslimska Råd kräver således att Sverige ska tillåta religiöst nonsens vid slakt och att detta är viktigare än både svensk djurlagstiftning och det enskilda djuret, samtidigt som man på fullt allvar menar att det förekommer en ”diskriminering” av religiösa minoriteter i Sverige – sanktionerad av svensk lagstiftning – då dessa inte tillåts skära halsen av djuren samtidigt som en imam läser sagor ur koranen. Tillåt mig skratta.

Än en gång ställer jag mig frågan; hur kan det komma sig att man reser över halva jorden till ett litet land i Europas utkanter, styrt av ”otrogna hundar”, som tydligen inte bara ägnar sin vakna tid åt att förtrycka religiösa minoriteter, utan dessutom saknar förståelse för islams förträffligheter? Hade det inte varit enklare att stanna hemma? Jag bara undrar."

Detta är lika aktuellt hela tiden. Snart har vi ingenstans att handla mat längre.

Det är dags att vi sätter press på våra handlare. Ska de verkligen styras av några procent av befolkningen? Men vi andra då?

När får vi se handlare i Sverige som är lika rakryggade som
Swift and Company i Nebraska?

NU uppmanar jag er att skriva till Coop och protestera. Då det är nästan omöjligt att hitta en email till dem, så väljer i alla fall jag att skriva till Coop MedMeras VD, ivar.fransson@kf.se.

Här är ett färdigt email förslag, som ni gärna får använda om ni är lata. Skriv dock under med ert eget namn. ;-):

Hej Ivar!

Jag vill protestera emot att ni hörsammar en minoritets önskan - hellre än majoriteten i Sverige - och säljer religiöst slaktat kött. Därför kommer jag från och med nu sluta att handla på Coop.

Den dagen ni inser, att ni borde uppskatta majoriteten i detta land - som också är de som har den största KÖPKRAFTEN och slutar sälja halalslaktat kött, då ber jag er meddela detta genom media.

Då lovar jag att överväga att börja handla hos er igen.

Med vänliga hälsningar

Fröken Sverige



Inga kommentarer: