torsdag, mars 05, 2009

Jihad i Malmö: "Jag känner mig inte trygg här"

"Finns det en framtid för mig i Malmö?

Den frågan ställer sig 57-åriga judinnan Barbro Posner.

För även om protesterna i samband med Davis
Cupmötet riktas mot staten Israel känner hon
sig och andra judar hotade.

Skriver SvD idag.
**
Läktarna ekar tomma när Sverige och Israel möts i Baltiska hallen i helgen. Några få åskådare släpps in
och Barbro Posner hoppas på en fribiljett till söndagsmatchen.

– Om marken börjar brinna under mina fötter och
jag känner att jag inte längre kan stanna kvar i Malmö har jag medborgerliga rättigheter i Israel. "

Läs hela inlägget på Jihad i Malmö, som också kommenterar det hela så här:

"Kommentar:
Jag skulle omformulera frågan till

Finns det en framtid för någon svensk i Malmö ?"

**
Läs hela artikeln

"Snart omöjligt att vara jude i Malmö"
*
Nytt antisemitiskt attentat i Malmö
och (s)-dumheter
*
Nya kravaller i Sveriges Gaza
*
Nu kräver Hamasmobben blod i Malmö
*
Intifada-hatbrott i Malmö ?
****
bar, smp, sds, sds, sds, sds , sds, d, dn, dn, dn, dn, dagbl

/Fröken Sverige

Inga kommentarer: