"MALMÖ: Ett av SEB-bankens kontor i Malmö har fått motta ett stort antal klagomål ifrån kunder sedan man anställt invandrare som inte lärt sig behärska det svenska språket, rapporterar Sveriges Radio.
Kunderna klagar över att de anställda varken kan göra sig själva förstådda, eller själva förstå vad kunderna säger.
Vissa har ringt upp kontorets chef Pia Knöös och krävt en förklaring. Bakgrunden är att SEB har en uttalad policy om att ”öka mångfalden” inom företaget, och har därför medvetet sett till att anställa invandrare framför svenskar.
Som fördel nämner man att kunder som är invandrare nu kan prata med personalen på sitt eget språk, något som dock sker på de svenska kunders bekostnad. Pia Knöös anser att svenskarnas beklagan beror på ”okunskap”."
Läs mer på Carina och Stefans sd blogg
Hade jag haft SEB-banken, så hade jag bytt bank nu direkt!
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar