torsdag, juli 16, 2009

ÅTER IGEN: Vandaler välte 40 gravstenar i Malmö

"Över 40 gravstenar har välts omkull på S:t Pauli norra kyrkogård och judiska begravningsplatsen i Malmö."

"
Kors har slitits ner och några av stenarna har gått sönder i flera bitar.

Marianne Andersson blev mycket upprörd när hon kom till sina föräldrars gravplats för att sätta blommor och såg förödelsen.

– Jag trodde knappt det var sant. Den tunga stenen med sockel och allt hade knuffats omkull. Kvar på platsen där den hade stått fanns bara en stor grop. Och överallt i närheten hade gravstenar välts, berättar Marianne Andersson.

– När jag sedan gick in på den judiska begravningsplatsen såg jag att vandalerna hade varit i farten på flera ställen även där. Det är fruktansvärt."

Skånskan


LÄS KOMMENTARERNA! Här är några:

"Vissa människor har inte respekt för någon eller något! Men vi har själv plockat in dessa hatiska varelser. Om 26 dagar lämnar jag Malmö, så skönt det skall bli att slippa denna mellanösterstad :-)

Malmöemigranten 2009-07-15 06:50"

"Jobbar hårt på att ta reda på vem det är, så snart vi vet ringer vi polisen, det kommer inte att ta lång tid att ta reda på.
Tyvärr känner man lite suspekt folk fast i denna situationen så kan det vara en fördel.
Har redan mina känningar på vem som står bakom.
Vilka folkslag eller gruppering hatar Judar ?

Roger 2009-07-14 20:24"


/Fröken Sverige

Hjälp mig att kunna spendera mer tid med bloggen, genom att skänka ett bidrag till
Jihad i Malmö´ s postgiro/plusgiro76 78 42-8, glöm INTE att märka betalningen med "FS".

Inga kommentarer: