lördag, juli 25, 2009

Falsk muslimsk doktor försökte blåsa Gerhard, 73


"
- Hej, detta är doktor Hassan. Det var jag som opererade dig. Gerhard Gustafsson blev glad över telefonsamtalet. Sahlgrenskas skickliga kärlkirurger hade några veckor tidigare räddat hans liv när kroppspulsådern spruckit. - Det kändes bra att tala med den som räddat mitt liv, säger Gerhard Gustafsson, 73."

"Efter att ha förhört sig om Gerhards tillstånd sa doktor Hassan:
- Förresten jag undrar om du kan hjälpa mig med en sak.
Doktor Hassan berättade att hans brorson just hade avvecklat sin mattaffär och skulle åka till Iran. Hassan undrade om Gerhard kunde ta hand om några mattor under en tid.
- Eftersom jag kände en viss tacksamhetsskuld efter vad som hade hänt sa jag ja, berättar Gerhard
Brorsonen skulle komma förbi med mattorna.
Efter en stund ringde doktor Hassan igen och förklarade att det var en sak till.
- Min brorson behöver låna 30 000 kronor. Ni får igen pengarna när han hämtar mattorna, sa "läkaren".
Då började Gerhard ana ugglor i mossen. Han kollade med Sahlgrenska vem som hade opererat honom. Någon doktor Hassan existerade inte på kärlkirurgen."

GT:se

/Fröken Sverige

Hjälp mig att kunna spendera mer tid med bloggen, genom att skänka ett bidrag till
Jihad i Malmö´ s postgiro/plusgiro76 78 42-8, glöm INTE att märka betalningen med "FS".

Inga kommentarer: