lördag, juli 14, 2007

”Vi slog för nöjes skull”

"ÅLDRINGSRÅN. De tog på sig slöjorna och gick ut och rånade åldringar. Ibland misshandlade de sina offer för skojs skull.
I rätten satt de och fnissade när åklagaren läste upp de 19 åtalspunkterna. På fredagen faller domarna mot den så kallade tjejligan från Rinkeby.

Fatima satt isolerad i häktet i nästan tre veckor. Hon fick bara träffa sin advokat och en kvinna från socialtjänsten. Då var Fatima bara 16 år.

– Jag var helt knäckt och erkände allt. Jag undrar om man hade hållit en svensk 16-årig tjej isolerad så länge?"

Med andra ord: "Det är synd om mig som drabbats av detta och jag skulle blivit bättre behandlad om jag vore svensk"

Tycker hon att förjänar att bli bra behandlad? Har man gjort den typen av brott, så förtjänar man ett långt och hårt straff, vare sig man är tjej eller kille, somalier eller svensk. Isoleringen i tre veckor är troligen en dröm, mot det som skulle hänt henne i Somalia...

Läs mer i Metro.

Jag har skrivit om detta innan, men det tål verkligen att upprepas. En sådan vidrig människosyn kan vi bara inte acceptera. Vart är föräldrarna? Vad har de lärt sina barn? Detta MÅSTE stoppa!

Tack för tipset, O!

OBS! Missa INTE "förklaringen" till de "stackars" flickornas uppförande i slutet av artikeln!

Inga kommentarer: