lördag, februari 02, 2008

HELSINGBORG: 15-årig tjej grep in och blev misshandlad av 6-7 killar

"15-åriga Lovisa försökte gripa in för att få bort några hotfulla ungdomar som blockerade ingången till hennes skola. Då blev hon grovt misshandlad."

" — Jag går i nian och tyckte jag fick hjälpa de yngre skolkompisarna, säger Lovisa.

Hon och kompisen gick över gatan och sa till ungdomarna att fick flytta sig så folk kom in. Lovisa blev insläppt genom dörren men killarna stod fortfarande kvar.

— Då öppnade jag och sa att nu måste ni flytta er. Då började en kille kalla mig hora och slampa. Jag blev förbaskad och sa: Vad är det du säger!"Du går inte över min gräns" blev svaret.— Du har ingen gräns för du går inte på den här skolan, svarade Lovisa.

Efter det bröt tumultet ut. En annan kille kom upp bakom Lovisa och drog henne i håret så hon föll till marken. Tre gånger reste hon sig upp och blev slagen till marken. Hon fick ta emot både slag och sparkar mot kroppen och huvudet när hon låg ner."

Läs mer i HD

Inga kommentarer: