fredag, maj 02, 2008

"... och jag som älskar Sverige, vilket land ska jag bo i?"

Dragonen hade lagt in denna kommentar under "Mörkar media om invandringen?" och jag tycker den är så bra och viktig, så jag lägger upp den på bloggen. Tack, Dragonen!

"Vi som är väl insatta i invandringens effekter inser hur riktigt det var av Debatt att man först diskuterade om pensionärerna innan man gick vidare till hur media mörkar de negativa effekterna av invandringen och den mångkultur som snabbt vuxit fram i Sverige.

Våra pensionärer har full rätt att även efter sin pension vara med och dela på överskottet men de blir utan för att invandringens pris blivit för högt.

Att gamla anhöriga till invandrare uppbär svensk pension som oftast är högre än våra pensionärer är horribelt!

Låt invandrade familjer ta hand om sina egna. Det är de som ska ha råd eller inte, inte Sverige.

Jag håller med om att media har mörkat detta under lång tid men ju mer folket rör sig mer mot 100% där invandringen måste minskas, tvingas media att på ett mer objektivt sätt rapportera om hur strömningarna ser ut i dagens Sverige. Vi är på god väg men det är lång tid kvar. Att 91% tycker att media mörkar om invandringen är väl en fantastisk siffra idag eller hur?

Nästa fråga i undersökningen borde logiskt vara hur invandringens omfattning ska begränsas eller inte.Valet 2010 kommer att visa hur viktigt vi tycker att det är att invandringen sjunker till rimliga nivåer eller som jag vill, att invandrare från muslimska länder ska stoppas helt eller det absolut bästa, att erbjuda generösa repatrieringsersättningar. Det blir dyrt men ändå billigare än om de stannar kvar. Misstag kostar!

Vi måste inse att olika människor från olika kulturer har andra värdegrunder än oss svenskar och det ligger i DERAS intresse att när de kommer hit, att anpassa sig till oss och vårt land istället för tvärtom. Vi ska inte offra vår demokrati för att blidka de som inte är för demokrati. Vår tolerans för de intoleranta måste få ett slut.

Det gamla uttrycket om att om Mohammed inte kunde komma till berget så skulle berget komma till Mohammed. Ni hör ju själva hur omöjligt det låter men ändå tror nästan alla våra politiker och journalister samt muslimer att det är just så som vi ska blidka dem.

Ta in rätt personer i framtiden, vi har många Européer med hög kompetens och samma värderingar som oss. Vi har ett fantastiskt land med många möjligheter för dem att göra sig en karriär i. Ta t ex holländarna som flyr från sitt land pga trångboddhet och för mycket muslimsk invandring. En undersökning visar att holländarna tycker att det är Hollands största historiska misstag att plocka in så många muslimer i landet. Låt mig påminna om att Sverige inte ligger långt efter. Den svenska spjutkompetensen flyttar sakta men säkert från Sverige också. Det måste vi avvärja.

Som du brukar säga FS... och jag som älskar Sverige, vilket land ska jag bo i?

Jag tycker verkligen att ett paradigmskifte inträffade den dagen bloggarna föddes för då fanns ett alternativ för dem som ville se det riktiga Sverige.

Tack FS och alla andra bloggare som ihärdigt serverar oss verkligheten som den är – kall och våldsam. Vi måste ändra på det!

Fråga inte invandrarna vad Sverige kan göra för dem utan vad de kan göra för Sverige.

Dragonen"

Inga kommentarer: