fredag, februari 01, 2008

Daniel Poohl: Sverigedemokraterna snor röster från Socialdemokraterna, eftersom folk är rasister.

"Daniel Poohl, skriver i tidningen Tvärdrag, att Sverigedemokraterna snor röster från Socialdemokraterna, eftersom folk är rasister.Det må vara en jobbig insikt. Men Sverigedemokraterna är en konsekvens av en rasistisk underström hos den svenska befolkningen.

I såna här sammanhang kan man ju börja fråga sig vad ordet rasism står för. När jag tänker på rasism, då tänker jag på Hitlers utrotningar av judar, mord på ryska partisaner och rasbiologi. Jag tänker på Sydafrika och Apartheidsystemet, eller på det kastsystem som finns i Indien där vissa från födseln är mindre värda än andra. Jag tänker på folk som säger "negerjävel stick hem till djungeln!"."

"Begreppet rasist har blivit ett så brett begrepp att det numer kan användas som ett allmänt skällsord för de som inte delar ens egna åsikter."

" Väl skyddad i Nacka kan Mona Sahlin raljera över svenska arbetares trötthet över misslyckandet i Rosengård och Landskrona. Till Ronna ankommer 30 flyktingar varje vecka, till Nacka kom 70 under ett helt år. Hur många som tar sig till Rosengård illegalt vet ingen, men sannolikt är det betydligt fler än vad den vanliga LO-medlemmen på golvet känner glädje över, det är jag bombsäker på. Sannolikt är det fler än de som flyttar till Reinfeldt i Täby också, för den delen."

Läs hela inlägget på Leo Sundberg blogg!

Inga kommentarer: