torsdag, mars 13, 2008

”Jag trodde att jag skulle dö”

"Det är helg och mycket folk på Stora torget i Karlstad. Robert och Johan, båda 19 år, är också där. De har festat med sina kompisar och livet leker. Johan vet inte att han snart kommer att jagas av ett ungdomsgäng genom stan. Inte heller att han ska sparkas ner och få näsbenet krossat."

"Johan säger att gänget bestod av invandrarkillar i 16–22–årsåldern.– Ingen vågar säga någonting när det handlar om invandrargäng, de är kända för att ge sig på folk igen.

Johan slog aldrig tillbaka. Han tvekade ändå att göra en polisanmälan, men gjorde det till slut.

– Jag vill inte att de här personerna ska gå runt på stan och tro att de kan göra vad som helst. Men jag hade nog inte vågat anmäla om jag inte haft så många som stöttar och hjälper mig. Han går aldrig ut ensam på kvällarna längre."

"Han blir nedslagen direkt. Slaget kommer bakifrån och träffar tinningen. Johan ramlar ihop, men misshandeln fortsätter. Han får flera sparkar och slag mot huvudet och resten av kroppen."

"Johan har vaknat och rest sig upp igen. Då hör han ett vrål:– DÄR ÄR HAN!!!Han tittar mot torget. 15–20 personer hoppar över staketet vid busshållplatsen.– Jag bara springer, säger Johan.– Det enda jag tänker är att ”jag kommer att dö.”Till slut får han kramp i benet och måste stanna. Gänget ställer sig i en halvcirkel runt honom. Några slår och sparkar, de andra hejar på."

Läs mer i NWT.SE

Tack för tipset, MX!

Och tack till svensk media och svenska politiker för att detta är nutid och framtid för Sveriges barn!

Inga kommentarer: