onsdag, maj 07, 2008

Körde ihjäl två - är ute och kör igen

"Nu kör han omkring i sin ljusgrå, lilla asiatiska bil. Den idag 62-årige mannen, som grovt rattfull körde ihjäl en elva månaders baby och hennes farmor i Flurkmark, har fått tillbaka sitt körkort. Men han tänker på olyckan varje dag."

"- Jag tänker på olyckan varje dag, säger han. Den var tragisk då oskyldiga fick sätta livet till. Jag har gjort ett misstag och livet blev förstört även för mig och mina anhöriga.

Men samtidigt skyller han fortfarande en del av skulden på farmodern som han menar inte såg sig för när hon skulle gå över vägen.

Men du var grovt rattfull och är dömd för olyckan. Hon är död och kan inte svara för sig.

- Ja, men hon var lika skyldig som jag. Hade jag varit nykter hade jag inte dömts för olyckan."

VK

Tack för tipset, UltraV! Detta hände 2003. Idag är han ute och kör bil igen...

Inga kommentarer: