onsdag, maj 28, 2008

Gustaf, 87, är fånge i sin egen bostad

Vi är ju ett sådant "rikt land" att vi kan låta 100.000 personer flytta hit varje år, för livstids försörjning av både dem själva och deras släkt - detta utan några som helst motkrav. Men våra gamla skiter vi i. De som har byggt detta land har uppenbarligen inget värde för våra politiker...

När de inte är produktiva längre, så ska man helst inte lägga en krona på dem i "onödan", tycks våra politiker tycka!

"Gustaf Carlsson, 87, lider av ryggbesvär, yrsel och har svårt att röra sig. Men Norrköpings kommun vill inte ge honom plats på ett äldreboende. - Jag är en fånge i min egen lägenhet, säger han till Norrkoping.expressen.se

87-årige Gustaf Carlsson bor på sjätte våningen i ett hyreshus i Norrköping. Men att ta sig ner utomhus är inget han klarar av på egen hand. Under förra sommaren kom han endast ut ett fåtal gånger."

"Gustafs önskan är att få en plats på ett av stadens äldreboende.

Men kommunen anser att han klarar sig med hemtjänsten.

- Där får man ju hjälp och det är det ju mer fasta tider. Jag är ju inte jättegammal, jag är ju bara 87 år. Det finns ju dom som är över 100 år och som klarar av att bo kvar hemma. Men jag är slut och orkar inte det här längre, säger han."

Expressen

Tack för tipset, Peter!

Jag SKÄMS!! Detta är så skamligt att jag mår illa.

Reinfeldt och Måna? Hur tycker ni att ni har lyckats med detta landet?

Socialchef Margareta Öst kan ni nå på socialkontoret@norrkoping.se eller 011-15 23 03.

Och här når ni Norrköpings kommundirektör, Åsa Byman Falck, 011-15 34 01 eller på email: kommundirektoren@norrkoping.se

Skriv eller ring gärna dem, och berätta vad ni tycker om detta.

Inga kommentarer: