söndag, september 21, 2008

Bloggen fick en kommentar jag vill dela med mig av:

"Hej Frögen Sverige! Här får du en kommentar som du gärna får lägga in som gästinlägg, det får vilken nationell sida som helst göra. Det är nämligen en kommentar jag vill få fram till alla - oavsett inställning till invandrare:

-------------------------------

Hej, jag heter Lennart.

Jag anser mig inte vara rasist, har ingenting emot invandring i sig och har två förhållanden bakom mig med en nigeriansk och en serbisk tjej. Jag har alltid varit positiv till utlänningar och välkomnat dem med öppna armar, och förlåtit dem som har betett sig illa när de väl kommit hit. Dum, blåögd vänstersvensk, om man så vill. Därmed inte direkt målgruppen för en blogg som denna - eller någon annan "berikarkritisk" sajt eller blogg.

Det skulle jag ha alla avsikter att fortsätta vara. Men jag kan inte låta bli att notera hur media klorinbehandlar bilder, hur politiker och myndigheter vänder statistik ut och in och hur "människorättsgrupper" kämpar för att öka invandringen - trots att det är alldeles uppenbart att invandringen medför problem.

Om inte det går att prata om de problemen utan att kallas för "nassesvin" eller det finare "främlingsfientlig" (och det gör det ju inte!) så går det inte heller att förhålla sig till de grupper som avdramatiserar frågan. Antingen är man god och invandringsvänlig (och därmed helt okritisk och håller käften - problemen är ALDRIG orsakade av invandring!) eller så är man Sverigedemokrat (i bästa fall) och det tas för givet att man skyller ALLA problem i samhället på "invällarna".

Med detta vill jag säga att debatten måste öppnas upp. Det måste ges plats för diskussion, där åsikterna inte delas in i två grupper utan där sakfrågor kan diskuteras var för sig. Sverige som land måste kunna se över de problem vi har, för om vi inte gör det så är det invandrare som blir lidande. Och det tvivlar jag på att de som idag stryper debattklimatet vill.

Jag vill inte vakna upp en dag och komma till insikten att Sverige är det nya Danmark. Inte heller vill jag vakna upp och fråga mig om jag har hamnat i något annat land. Jag vill att Sverige ska fungera och att vi ska kunna välkomna människor som kan tillföra något bra för landets del. Det gör vi inte just nu, och jag längtar efter den dagen jag kan få prata om det utan att någon pekar på mitt tunnhåriga huvud och dömer ut mina känslor för att jag är en jävla blattehatare.

Det är jag inte. Det är inte jag som försöker sopa problem under mattan med klorinpixling och bortförklaringar - samtidigt som problemen bara blir värre. "

Tack så mycket för ditt fina inlägg, Lennart!

/Fröken Sverige

Inga kommentarer: