tisdag, april 07, 2009

”Jag måste dölja så mycket för min pappa”

"När Sara bor hos sin pappa känner hon sig instängd. ”Jag saknar honom som han var när jag var liten. Numera är han så sträng och religiös – han är mer muslim än pappa”, säger hon. "

"
Sextonåriga Sara reser mellan två världar varannan torsdag när hon packar sin väska och tar tunnelbanan till sin pappa för att bo där över helgen. Han är muslim och håller fast vid sitt hemlands traditioner; för honom får hon absolut inte ha någon pojkvän.

– Och han förklarar inte varför, berättar Sara. ”Det är vår religion”, säger han bara. Men det ju hans religion – inte min!"

"Styvmamman ogillar att Sara sminkar sig.

– Hon jagar ofta ut mig från toaletten, för hon vill inte att jag ska spegla mig. "

Läs hela artikeln på DN

Tack för tipset, Sandra!


/Fröken Sverige

Inga kommentarer: