tisdag, april 21, 2009

Terroråtalade "svenskar" ? ....Nej somaliska islamister!

En svensk statsborger som er tiltalt for å ha samlet inn penger til terrorgrupper i Somalia, stilles for retten i London tirsdag.

TERRORTILTALT: Yassin Ali stilles for retten i Sverige. Foto: Ivar Johannessen
TERRORTILTALT: Yassin Ali stilles for retten i Sverige. Foto: Ivar Johannessen

Läs mer på VG

Läs också Per Gudmundsons:

Den svensksomaliska terrorkopplingen


Terrortiltalt svenske for retten i London ,
Terrormistenkte somaliere løslatt i SverigeOgså i Norge er flere personer med somalisk bakgrunn blitt siktet , gi fra seg et pengebeløp, TV.NO

Och läs gärna i den nya bloggen Spikharry:

"Svensken Musse Said Yusuf ställs inför rätta vid Kingston Crown Court i London 21 April. Han är misstänkt för att ha samlat in pengar till terroristorganisationer i Somalia.

Dagligen pumpar nyhetsmedierna oss med svensken hit och svensken dit. För mig är och förblir Musse Said Yusuf en Somalier som fått svenskt medborgarskap.

Journalister borde istället nämna bl.a Musse Said Yusuf och andra terrormisstänkta Somalier Iranier Irakier eller vart dom nu kommer ifrån för just Somalier etc etc..med svenskt medborgarskap..

Begår jag ett brott i Kina Danmark eller något annat land då framställs jag som svensken även om jag mot all förmodan hade medborgskap i deras respektiva länder så benämns jag inte som Kines eller Dansk etc etc. Begår jag ett bott i Afrika så kallas jag inte för Afrikanen utan för svensken."

/Fröken Sverige

Inga kommentarer: