STOPP FÖR SHARIA !I Malmö fungerar sedan flera år landets
första shariadomstol.
Den tillämpar ännu så länge bara ett selektivt urval av sharia-lagstiftningens regler.
Två bloggare har tagit initiativ tillett upprop STOPP FÖR SHARIA.
Dag Selander, utgivare MXp - Missional Experiences
Hans C Pettersson, utgivare Jihad i MalmöLäs mer på Jihad i Malmö och skriv på petitionen här.
Detta kan vara det viktigaste du skriver på i ditt liv - så försök inte komma undan DITT ansvar för ett shariafritt liv för dig, dina barn och barnbarn!
*****
Bakgrund:
****
Instämmer du i uppropet ?
Hjälp då till att sprida det !
http://sydsvenskan.se/malmo/article19668.ece
http://sydsvenskan.se/malmo/article19669/Hjalper-muslimer-leva-enligt-dubbla-lagar.html
http://sydsvenskan.se/malmo/article19670/Inte-olagligt-att-skriva-till-domstol-.html
Galenzos tråd på FB i ämnet:
http://sydsvenskan.se/malmo/article19668.ece
http://sydsvenskan.se/malmo/article19669/Hjalper-muslimer-leva-enligt-dubbla-lagar.html
http://sydsvenskan.se/malmo/article19670/Inte-olagligt-att-skriva-till-domstol-.html
Galenzos tråd på FB i ämnet:
39 kommentarer:
Det var som fan...! Höll nästan på att trilla av stolen då jag läste detta. Shariadomstol i Rosengård, Malmö. Det hade jag inte en susning om. Undrar förresten hur många andra svenskar som vet om detta...? Eller rättare sagt: är oventande om det!
Jo, det är mycket som man inte känner till, beträffande den muslimska islampesten i Sverige.
Undrar om det är obekant för regeringen och justitiedepartementet också? Om inte, så är det ytterst märkligt att man inte agerat och ingripit. Fast det är säkert sanktionerat av de äckliga muslimkramarna i regeringen: som den där 1/4-dels negern och henne vars namn det inte går att uttala.
Men OK. Detta ger samtidigt klara och tydliga signaler att, det är helt i sin ordning att upprätta egna lokala domstolar efter tycke och smak.
Vilka ställer upp bakom mig, och upprättar en domstol med riktiga lagar som föreskriver grillning av allt importerat slödder som inte uppför sig anständigt i Sverige...
George W Bush eller hans bror Jeb kan säkert sälja en second hand electric chair, där vi kan steka packet innan de skickas tillbaka i svarta sopsäckar! (Mottagarlandet betalar förstås frakten.)
Ja, jag skall naturligtvis skriva på omgående!
@Fröken Sverige: Bra jobbat!
Har du skrivit på? ;-) /Dag Sr
Bra initiativ av er!
Självklart ska man skriva under.
Har lagt in det på ungsvensk.se, exilen.eu och Flashback med.
Hoppas nu många ser sitt ansvar och ritar ner sitt namn.
Mvh
/FS
Har också skrivit på. Undrar hur länge det dröjer innan dom första steningarna inträffar om det här tramset får fortskrida?
P.S.
Kommer Fomi tillbaka?
D.S.
påskrivet och jag tog upp det på nordisk.nu
Spitfire; jag håller med dig att det är förjävligt, men neger? Skulle en person med svart blod i sina ådror inte kunna vara en bra människa?
Sånt skitsnack har jag inget till övers för. Då skulle mina vänner mulatter och anti-islamister vara sämre, bara för att de har svart blod i sina ådror?
Dåligt, med tanke på att konvertiter i detta land, som jag ser som landsförrädare, oftast är 100 % vita.
Blanda inte in hudfärg i detta, jag vill iallafall inte med rasism att göra.
De jäkligaste islamisterna jag känner till är svenska/vita kvinnor, och de flesta av våra politiker är vita men är islamistkramare av stora mått.
Förövrigt; stoppa islamiseringen, rösta på SD nästa val!
/blåkullan
spitfire, denna domstol har funnits i tolv år i Rosengård. Sydsvenskan har gjort reportage om den, och jag vet att FS har haft blogginlägg om den!
Maila mig om du vill ha en liten länksamling, annars finns det att ösa ur här på I Mitt Sverige och som sagt, i Sydsvenskan. Även muslimska kvinnor vill ha sharia, de kräver sharia, i Sverige!
http://hedersrelateratvald.blogspot.com/2008/03/muslimska-kvinnor-vill-sjlva-skta.html
robin, eftersom jag vet en del om FOMI, ja det ska komma tillbaka. Man letar efter en bra plats att placera FOMI på, och allt finns lagrat och klart att lägga ut så fort allt ordnat sig!
Blåkullan... jovisst, självklart kan en människa med "svart" blod i ådrorna vara bra. Det var inte så jag menade, att dessa skulle vara sämre.
Jag är dock av den meningen att, människor med denna bakgrund kanske skulle avhållas från att administrera Sverige, med tanke på de katastrofala omständigheter vi befinner oss i. För att undvika en "jävsituation"...
Det kan lätt bli frågan om ett symbiotiskt och känslomässigt förhållandesätt. Vilket kan få mycket olyckliga konsekvenser; det är mycket lätt att den etniska befolkningen (som dock fortfarande är i majoritet) i landet känner sig överkörd och förbisedd.
Kanske har jag fel, då jag tror att ett land skall regeras av människor som både etniskt, ras- och värderingsmässigt representerar landets ursprungliga befolkning. Detta förstås, om man önskar bibehålla det aktuella landets värderingsmässiga, etniska och mentala strukturer. Samt har för avsikt att bevara och vårda ett stabilt och pålitligt samhälle.
Fast det är ganska uppenbart vid det här laget att, man inte har för avsikt att göra detta i Sverige. Mångkulturens samhällsnedbrytande kaos har högsta prio.
Medan man väljer alltså den förödande och destruktiva vägen. Man vill till varje pris skapa ett: Det Nya Sverige. Och här tror jag att den etniska härkomsten bland administratörerna (politikerna) spelar en påtagligt negativ roll.
Och det är bara till att beklaga att, vi påtvingas detta kaotiska samhälle.
Vi har ju redan sett en mängd exempel på hur det slutat i katastrof, när den vite mannen koloniserat andra kontineneter och gjort sig till herre över länder med andra etniska folkslag; med andra värderingar, mentalitet, religion, tankesätt, tekniska landvinningar etc. etc.
Borde man egentligen inte kunna lära av detta obestridiga faktum?
Polisen jämställer sharia med den svenska lagstiftningen, men jag vet inte exakt i vilken utsträckning!
I lathetens namn så lägger jag in en saxning från min blogg om hedersrelaterat våld:
I ett utbildningsmaterial för Polisen i Sverige jämställer man sharia med den svenska lagstiftningen, men jag har i en universitetsuppsats kort argumenterat emot det:
"I 3:6 framställs Sharia-lagarna som en lagstiftning liknande den svenska, men värdegrunden är en helt annan. Förhoppningsvis har Stiftelsen Kvinnoforum tänkt sig att sharia handlar om ett omfattande lagsystem, för vår svenska lag grundar sig inte på samma rättsbegrepp och synsätt som sharia-lagarna gör. Koranen och Bibeln är skilda åt, särskilt om man ser till Nya Testamentet, dessutom har vi den europeiska sekulära idétraditionen det liberala synsättet att vi alla är lika inför lagen."
Läs mer om intresse finns:
http://langtochlasvart.blogspot.com/2008/06/analys-av-polisens-utbildningsmaterial.html
Shariadomstol i Rosengård !vem ska betala för det?vem ska betala för alla dessa Imaner som ska besluta i domstolarna?
spitfire;
Jag är inte heller för dessa massor av invandrare väller in i Sverige-men problemet är ju våra politiker och naiva svenskar som tror gott om alla-det verkar nästan som folk tror att en flykting per automatiok är god...och man kan fråga sig varför?
Vad jag menar är att jag tycker det är missvisande att kalla folk för neger....för tex mulatter uppväxta i Sverige har oftast ingen ankntynong till sin svarta förälders kultur utan är en vanlig svensk....varför just detta missbruket med ordet neger gör mig arg är för att mina bästa väninnor är just mulatter och så in i norden svenska, de står för alla de värden du och jag vill ha kvar-det enda som är skillnaden är att de är lite mörkare i hyn....detta gäller ju adopterade svarta också....att Fredde ev svarta blod skulle påverka hans sjuka val att flirta med imamerna tror jag inte på. Förresten kan någon förklara var hans ev svarta blod kommer ifrån?
faktsikt var det en svart väninna till mig som fick mig att lämna det parti jag röstade på innan för SD :O).....
/blåkullan
Blåkullan... Du är en klok dam. Antar att du ÄR kvinna, med tanke på den feminina ändelsen -an!
Nå väl, vi är partikollegor, och det finner jag alldeles utmärkt bra. Därmed har vi i en gemensam
ideologisk värdeplattform.
Visst det kan väl hända att jag ibland siktar lite väl högt, i syfte att försöka "komma åt" politikerna.
Antar att man blir desperat emellanåt, och att argumenten kan bli onödigt vulgära. (Får skylla på min omedelbara närmiljö, här utanför fönstret... fast det håller kanske inte...)
Det ber jag dig dock personligen om ursäkt för. Och jag är mycket ledsen för att mitt sätt att uttrycka mig, kan ha gett fel signaler och sårat dig.
Jag respekterar din kritik Blåkullan, och som jag tar till mig. Den är befogad. Du har helt rätt.
Jag har också färgade människor som vänner, vilka jag naturligtvis aldrig någonsin skulle få för mig att nedvärdera, beroende på en tätare pigmentering än min egen. Aldrig. Det skall du veta. Och du måste tro mig.
Att jag använde begreppet "neger", var för att jag ville försöka skapa ett relationssammanhang... Jag kunde naturligtvis ha valt andra, och mycket bättre argument.
/Spitfire
PS.
Jo förresten, Reinfeldt är en produkt i tredje generation (tror jag) av en... ja, negerclown... och en vit så kallad resande.
Ser att över 300 skrivit på än så länge. Behövs många fler än så. Bara något hundratal är allför lätt att ignoreras av våra landsförrädare. Det krävs 10000-tals underskrifter för att sända chockvågor ända in i Rosenbad och riksdag och för att öppna ögonen på den "fria televisionen".
Ja, hjälp till och sprid det så gott ni kan.
Mvh
/FS
Direktlänk till min post. Där finns länkarna till Sydsvenskans serie om shariadomstolen på Rosengård. Svåra att hitta numera:
https://www.flashback.info/showpost.php?p=12431354&postcount=18
FS, du kan väl länka dem direkt i din post, alltså sydis-artiklarna, och inte minst bokmärka dem eller spara som PDFs.
Läste just vilka som skrivit under och finner att Daniel Pohl också finns bland undertecknarna. Om ingen annan har tagit hans namn är ju det verkligen glädjande.
Take a look:
http://www.flickr.com/photos/29706806@N08/2769919753/
Klart man skriver på
Öyvind
Hmm. Tycker denna bloggen verkar dra ALLA muslimer över ens gräns. Känns lite konstigt då Sharialagar framförallt används i länder med starkt politiskt förtryck så som t.ex. Jemen, Saudiarabien, Iran m.fl. Inte ser du den sortens Islam i andra länder så som Libanon och mer fria moderniserade länder. Den formen av Islam klassas som en gren av Islam som mer kan liknas vid en sekt. Detta utav muslimer. För bara lite över 30 år sedan bar inte kvinnor i Jemen slöja utan det kom med den nya förtryckar regimen. Det är en sak att inse att våran invandringsplan och inregrationsplan är fucked up. Det har varit tabu länge att prata om att man behöver begränsa antalet flyktingar man tar enmot.
När det kommer Koranen. I Biblen står det b.la. om en kvinna är otrogen ska man stena henne till döds utanför hennes fars hus. Däremot står de inget om vda mna gör om mannen är otrogen. är inte detta skrämmande likt sharialagarna? Lär känna din egen religion innan du propagerar och drar en hel folkgrupp över en kam. (Om du nu har en religion eller endast är en smygrasist som gömmer sig bakom denna maifestation.) Tycker att färgerna på bloggen ihop med innehållet pekar åt detta håll mer än åt det nationalistiska.
JA jag är SVENSK.
Och förresten om du ändå skriver om terrirism borde du läsa på lite om vilket land som har utbildat och tränat alla de ledare som har bidragit mest till terrirismen. USA är de som har tagit terrorismen in i de tunga vapnens och bombernas andra. Hussiens massmord, Osamas bedrifter har du att tacka USA för. Om du läser på lite mer kanske du lär dig något och ser sammanhanget..
Du kanske tycker detta ligger långt bort från lilla Sverige, men eftersom folk komemr från dessa länder hit så borde det ligga i ditt intresse tycker mna ju..
Ditt bristande vetande om detta(som det verkar) styrker bara din rasistiska anda. Islamofob. Undrar det. Du har säkert emot alla folkgrupper som inet är Svenska. Borde stå varning STARK RASISM på denna sidan istället.. vilket skämt.
indie: Skriv på uppropet mot sharia om du nu inte vill ha det i Sverige!
Är det USA och Sovjet som ockuperat arabländerna och tvingat folket att bli terrorister?
Många länder kräver USA:s närvaro i många konflikter i MÖ, även arabländerna själva som ständigt har krävt allt möjligt av USA. Även FN har krävt att USA ska lösa många av konflikterna i MÖ.
Dessutom har FN nu också bestämt att ingen kritik får riktas mot islam och sharialagen. Uttolkningen av islam och sharia får bara göras av religiösa företrädare för islam.
Detta beslut drevs igenom av länder i MÖ, länder som saknar demokrati och som vägrar att skriva under de mänskliga rättigheterna.
Sharia borde inte diskuteras i FN: s mänskliga rättigheter, och sådana frågor ska undvikas, eftersom vi inte har religiösa experter här i rådet, säger ordförande Daru Romulus Costea.
Daily Times http://www.dailytimes.com.pk/default.asp?page=2008\06\19\story_19-6-2008_pg7_6
Kristeligt Dagblad http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/289936:Udland--Muslimske-lande-hindrer-sharia-kritik-i-FN
Indie... Du, det är en sak vad som står i de där sagoböckerna: Koranen och Bibeln.
En annan sak är att tro på all den smörja som står på sidorna, och sedan springa ut och göra vad där står. Och förresten, när fan såg du sist några kristna (alltså bibelläsare) stena otrogna kvinnor?
"Dra ALLA muslimer över ens gräns..." Här behövs inte dra något, de talar för sig själv. De har suttit och glott i samma sagobok hela gänget sedan barnsben, och är allesamman fullständigt blockerade mellan öronen. Människorna är ju för fan mentalt sjuka, begriper du inte det! Sinnesrubbade helt enkelt. Religionen har förvridit deras eventuella förstånd, så att människorna blivit förryckta. Och det får de gärna vara för mig... bara de håller sig bland stenhögarna nere i MÖ och rabblar sina Koranverser. De har inte i vår civilisation att göra. Så enkelt är det.
Hade denna absurda religiösa invasion skett för 100 år sedan, hade det smällt på en gång!
Ursäkta men LÄS så kanske ni fattar. Jag är inte för sharialagarna. Men hela denna bloggen är utformad i rasistisk anda! vad är det så svårt att fatta med att det finns olika slags muslimer. Denna bloggen refererar till alla muslimer som extremister. Är det extremister så skriver ma väl för fan det. Extremister finns annat än i form av Usama. JA normala människor i Sverige som är muslimer kan vara för den extremistiska andan. problemet är att referatet enbart muslimer gör att alla drar muslimen över en kam. Inte fan skulle hypa upp detta på samma sätt om det avr kristna som gjort diverse dåd. Då hade det hetat en kristen sekt. Så varför inte göra skillnad direkt. Men så länge du är svensk så är det väl ingen ide att sätta sig in i någon annans situation. Och för att vara klar: USA HAR UTBILDAT TERRORLEDARE! Det är ingen hemlighet bara för att det inte är något som nämn i nyheterna. men dte är klart.. är det inte med där så existerar det ju inte.
Islam KAN INTE kombineras med Demokrati.
Försök skruva på en vänstergängad mutter på en högergängad skruv. Det går inte, och brukar du våld förstör du både skruv & mutter. Punkt.
okej. Det verkar behövas ännu ett förtydligan eftersom vissa bara kan se svart och vitt här. Kristendomen har moderniserats i otroligt större mått än islam. Som kristen så är de bokstavstrogna betydligt färre än för bara 100 år sedan..
Om vi ska dra samma parallel till islam så måste ni också förstå att i vissa länder så HAR islam moderniserats också. Många kanske ser en invandrare som en invandrare utan att ens tänka på att de kommer från flera olika länder! Bara för att man är muslim så betyder det inte att man automatiskt är bokstavstrogen och pro sharia. De shariatrogna ses inte ens som muslimer... av många andra muslimer, i sverige och resten av världen.
De "riktiga" muslimerna anser inte att sharialagarna hör till Islam eftersom det inte är guds ord utan något som har tillkommit senare(och i kombination med politiskt förtryck, ex. afganistan). I religionstermer så klassas detta som ett sektbeteende eftersom det inte hör till källan av religionen utan en avgrening.
Men det är ett Islam med sharia som har haft störst framgång om vi ser tillbaka ett tag i tiden. I vissa länder.
De som inte är för sharia blir dragna över samma kam om man inte särskiljer de begreppen.
Vad jag har förstått så har malmö de flesta sharia-vänliga muslimerna (samlade) och det är därför SD har framgång där. Men kom inte och säg att alla muslimer i Sverige eller i världen är för sharia.
Och en annan sak. Neger. Vem fan använder det order ens idag? Använder du det ordet spelar det ingen roll vad för ord du mer använder för du har precis dömt ut dig själv. -rasist- och ingenting annat.
Indie, är du tjej eller är du kille?
Som tjej kan jag inte tycka om en religion där Guden (Allah) säger att kvinnor är trögare än män. Jag kan inte heller tycka om en man som lägrade en nioårig flicka (Mohammed, om ni inte redan förstod det). Varför ska jag då tycka om Mohammeds och Allahs anhängnare? Det är sant som du säger, Indie. Det är fult att dra en hel folkgrupp över en kant, men på något sätt så hade jag skämts om min profet hade varit pedofl och våldtäksman. Det är sant att Bibeln också är kvinnoförnedrande men som du nämnde har kristendomen reformerats till det bättre och vad jag minns av Bibeln så var Jesus kysk hela livet ut. Och därför finner jag honom mer passande som profet än Muhammed. Det är konstig att Muhammed sade att kvinnor som inte var kyska och därmed obeslöjade var äckliga, medan han själv höll på som han gjorde. Inget gott exempel att leva efter, med tanke på att lust är en synd.
Spitfire, om mussarna kan ha egna domstolar helt utanför alla lagar i detta land kan vi också starta sådana. Det där med stolen gillade jag också. Borde inte ens vara särskilt svårt att få in den här. Bara att montera ner den i mindre delar och frakta in den flera paket. Några av dom som skulle förtjäna BBQ är det 20-tal avskrap som nästan misshandlade en ensam svensk tjej till döds. Det enda negativa med detta är att sannolikt hade läget trappats upp. Om sharia-domstolarna nu bara dömer i familjefrågor hade dom sannolikt också börjat praktisera dödsstraff och sannolikt hade detta även drabbat svenskar.
Klart grabben skall ha en egen domstol.
Var skickar man ansökan om att starta en egen domstol. Jag vill döma PK politiker för förräderi.
Öppet Brev Till Sydsvenskan.
"Hörde talas om att ni gjorde ett reportage om en ”domstol” i Rosengård som inte följer Svensk lag utan skulle vara en sharia lagdriven domstol är detta sant?
Kan ni publicera den artikeln igen eller rent av lägga upp den på eran hemsida så jag kan läsa den?
Jag har bott i Malmö sen 1999 så jag missade säkert den för enligt uppgift har den funnits i 12 år.!?
Jag skulle bli mycket tacksam om jag fick chansen att läsa reportaget om denna begivenhet."
Mvh
N.N
Prenumerant.
Hittade petionen av en slump då jag sökte på sharia, alltså inte genom denna blogg. Jag fick en chock när jag läste den. Det hade jag faktiskt ingen aning om. Petionen är undertecknad.
Är inte en shariadomstol ett tydligt tecken på att islamiseringen i Sverige redan har verkställts?
Är detta inte ett tydligt tecken på vad de svenska beslutsfattarna vill genomföra? Att islam tar över domstolarna samt det politiska och parlamentariska styret i Sverige.
Har det väl införts shariadomstol i en ort dröjer det inte lång tid förrän det införs shariadomstol i fler orter i Sverige. Därför är det så viktigt att shariadomstolen i Malmö stoppas omedelbart.
Man kan också undra varför just Malmö är först ut med en shariadomstol?
Kan möjligtvis det växande antalet muslimer i staden ha något med saken att göra?
Shariadomstolen i Malmö måste stoppas genast - innan det är försent!
Jag tycker vi inför en egen domstol för alla andromedianer och andra som känner sig knutna på något sätt till Andromedagalaxen.
Som första krav begär vi följande:
* En egen andromediansk domstol.
* 10 miljoner kronor i startkapital från svenska staten till alla våra medlemmar.
* 30000 kr/månad i pension från svenska staten (+kompensation mot inflation).
Medlemmar som kommer på fler krav innan dessa skickas till regeringen är välkomna att göra detta.
Tycker det är tragiskt att inte fler har skrivit på. Detta visar på att många Svennebananer sussar så sött och inte har en susning om vad som händer i deras land. Dom vill bara fira jul och nyår ifred och när helgerna är över börja jobba igen och sedan gå hem och sätta sig i soffan och titta på fördumnings-tv. Sedan när det blir val-dags så lägger man sin röst på såssarna, för så har man alltid gjort i flera generationer. Det är j "deras eget" parti. Visst läser man i tidningen att det är väldigt mycket ungdomsbrott nuförtiden men det får väl polisen ta hand om, dt är ju inte deras problem. Sen har vi dom som är mer politiskt engagerade men vill inte skriva på för att sidan är pro-israelisk och dom själva pro-palestruntiska.
@FS: Tack för att du påminner om detta. Jag ska göra detsamma. Gott Nytt år 2009 önskar /Dag Sr
Robin, jag tycker detsamma, det är otroligt lågt deltagande för en sådan mycket viktig sak. Vad kan detta bero på?
Jag tipsade petitionen mot sharia till en (s)läktning som blev precis lika chockad som jag, men undertecknade den gjorde han inte.
Faktiskt finns det väljare som röstar på sossarna för att de är indoktrinerade att göra detta från sina föräldrar. Jag känner åtminstone minst en person som gör detta. En kompis till mig har sagt att han inte är intresserad av politik och han röstar bara på det parti som hans mor har sagt han ska rösta på vart fjärde år. Gissa vilket parti!
Men jag har försökt förklara för honom att varje medborgare och väljare är egentligen innerst inne intresserad av politik för det handlar ju om att alla människor som bor här ska ha möjlighet att leva ett drägligt liv.
Politik handlar också om att alla människor i samhället är lika mycket värda, ingen människa eller etnisk/kulturell grupp ska favoriseras mer än någon annan. Men det är faktiskt raka motsatsen som sker idag. Muslimer är ju den grupp människor som favoriseras mest av allt, mer än etniska svenskar.
Just nu är Sverige bara ett land att bo i men inte värdigt att leva i, anser jag. Det finns tyvärr ringa livskvalitet här. Blir det ingen ändring på detta snart så får jag flytta till ett annat land.
Information om petitionen mot shariadomstolen i Malmö måste spridas mer. Gör som jag, gör ett mail (t ex av texten på denna blogg) och skicka till kompisar, vänner och släkt.
Skicka en kommentar