måndag, februari 02, 2009

De Kränktas Kör rasar mot regeringsrapport

"Rapporten om växande islamism på Rosengård har retat upp stadsdelens muslimer. Nu planerar de en motattack. På söndagen hölls ett första möte. "

"
Mötet hölls i matsalen på Värner Rydénskolan. Sammankallande var muslimska studieförbundet Ibn Rushd.
– Vi har ett femtontal lokala föreningar på Rosengård, förklarar förbundets projektledare Romdhane Boussaidi för Sydsvenskan innan mötet börjar. "

"
Att rapporten skrivits utan att någon från de muslimska föreningarna tillfrågats är nog det som stör honom mest.

– Det innebär att trettio personer har utvärderat 30 000. Resultatet har blivit en rapport som sprider fördomar och ökar islamofobin.

Liknande kritik hörs från flera av de cirka 30 manliga deltagarna när mötet kommer igång. Flera talare känner sig djupt kränkta."


"Kvinnorna sitter längst bak i salen."
"Kvinnorna sitter längst bak i salen."
"Kvinnorna sitter längst bak i salen."
"Kvinnorna sitter längst bak i salen."
"Kvinnorna sitter längst bak i salen."
(Talar inte DET för sig själv, eller?)

"En mötesdeltagare tycker att man borde anlita en advokat, som kan klämma åt forskarna med juridikens hjälp. Andra förespråkar politiska åtgärder, till exempel att inte rösta på stadsdelens nuvarande ledning i nästa val. "

Sydsvenskan

/Fröken Sverige

65 kommentarer:

Anonym sa...

Så typiskt muslimer, får de inte som de vill så skall de känna sig "krängkta" - till och med när det gäller statistiska uppgifter.

Fuck, vad trött jag är på muslimer! De är som den störige eleven som skall förstöra för alla andra i klassen.

Ärligt, jag trodde att de var precis som alla andra...tills för något år sedan. Slutligen gick det upp ett ljus att de är som en bortskämd störige unge som man inte tycks får disciplinera.

Peter B sa...

Konstigt att de inte tänker på den mest logiska reaktionen....

Att lämna denna gudsförgätna plats som är så hemsk och där alla är såååå rassistiska. Varför vill Balle Allhan utvalda folk överhuvudtaget bo kvar här. Är verkligen socialbidragen så hett eftertraktade...

Robin Shadowes sa...

Mulla Jonas uttryckte det solklart. Han vill hellre stanna kvar och islamisera Sverige.

Skulle vara roligt att höra Skrääpalus kommentar nu när den importerade valboskapen sviker partiet.

Per Nilsson sa...

Dryga jävla muslimer. Om de är så kära i sin skitreligion kan de väl utöva den i ett bättre lämpat land?

Varför ska vi svenskar behöva dras med dessa religiösa kravmaskiner?

Nej fy fan för detta löskefolk.

Anonym sa...

Mer om Malmö:
http://www.expressen.se/debatt/1.1451164/yttrandefriheten-har-dott-i-malmo
Svensk polis uppvisar mer och mer likheter med medlöparna i HiPo i de naziockuperade grannländerna under andra världskriget. Mitt förtroende för svensk polis är efter detta på lägre nivå som mitt förtroende för landsförrädare. De senare förråder ju landet helt öppet.

Stolt över mina rötter

Nizze sa...

Här är den kompletta listan på vad Muslimerna blir Kränkta av:

ALLTING

ABSOLUT ALLTING

/Nizze

Rambergsmannen sa...

Äh låt dem göra bort sig, det räcker med att de vidriga musslekräken öppnar truten offentligt så har de gjort bort sig direkt.

Vem fick sig inte ett gott skratt när det förståndshandikappade praktkräket Mulla Omar gjorde bort sig inför hela svenska folket i Aktuellt på bästa sändningstid? Hur mycket avsky och förakt bidrog inte halal-tv med? För att inte tala om de pedofildyrkande idioterna som uttalat sig om upploppen i rosengård?

Det är bara att tacka alla muslimer för att de i sin infantila idioti publikt visar vilka förvirrade primitiva praktkräk de är.

Erik J sa...

Om Mussarna nu inte gillar att läsa en rapport som pekar ut problem, så skall alltså rapporten förbjudas.

Det verkar vara en Arabisk lösning på svåra problem.

Det svenska ordet är "Strutsmentalitet".

Förresten är Strutsen en kränkning mot Muslimer? Jag kan inte fuinna en enda anledning att strutsen INTE kränker Muslimer.

Skägglös sa...

Är det någon som luktar wilders rättegångs lukt i luften? Poängen är ändå att skrämma politiker/folk att inte göra om denna undersöknining igen i framtiden, och om de lyckas får vi väl se.

För övrigt är det typiskt musse beteende!

Vi är inte Extremister.!! Boom..

Anonym sa...

InsKRÄNKTA mulslimer.

Anonym sa...

tänk att vara muslim så lätt alt hadde varit blir jag av med jobbet ringer DO får skadestånd, får jag inte urinera på allmän plats ringer jag DO så får jag skadestånd
får jag inte slå min fru tills hon svimmar eller låsa in henne som det förespråkas i sharia/koranen lagar om hon inte gör som mannen vill så ringer jag DO för jag blir så kränkt av det demokratiska samhället, men snart är jag i majoritet och alla(h)islams lagar klubbas igenom.

sen ett tydligt exempel på att SD inte är Nazister måste ju vara att muslimer inte gillar SD hadde de varit nazister så hadde de legat sked för länge sedan, men då SD int hatar israel så hatar mussarna oss.

Johan-Erik sa...

" – Det innebär att trettio personer har utvärderat 30 000. Resultatet har blivit en rapport som sprider fördomar och ökar islamofobin. "

Jag har inte läst hela rapporten ännu men av dem som har läst den så beskriver den bara det som de flesta redan visste om eller anade. Så den kommer inte öka på fördomar och islamofobin.

Förespråkare för islam, däribland vänstervridna och våldskåta svenskar, påstår att islamkritiker har drabbats av islamofobi.

Fobi är en psykisk sjukdom som har med rädsla att göra. Alltså påstår de att vi islamkritiker är psykiskt sjuka. Men jag skulle vilja påstå att det är förespråkarna för islam som är det.

För är man inte kritisk mot islam som är en totalitär världsuppfattning, en politisk filosofi som är jämförbar med nazism och stalinism, då är man verkligen psykisk sjuk, anser jag.

Sven sa...

"Varför frågade de som skrev rapporten inte någon av alla de svenskar som bor i området och är stolta över det?"

Båda två är säkert tillfrågade. De kunde nog bara instämma i rapportens resultat. Frågan är om man har frågat alla de svenskar som har flytt området ? DET hade kunnat vara upplysande.

"En mötesdeltagare tycker att man borde anlita en advokat, som kan klämma åt forskarna med juridikens hjälp. Andra förespråkar politiska åtgärder, till exempel att inte rösta på stadsdelens nuvarande ledning i nästa val."

Ja, dessa "arroganta" forskare borde veta att "som man sår får man skörda" och att det kan vara "farligt" att forska för mycket. Man vet inte vad som kan hända när "desperata", "stigmatiserade", "utsatta", "svaga" och "demoniserade" "pojkar" känner sig kränkta, d.v.s. när hatiska och våldsbenägna fiender till all civilisation går i spinn för att någon vågar sticka upp och varna för deras verkliga ambitioner.

Anonym sa...

Svaret från författarna! Underbart bra!

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=879664

/ Ola

Peter B sa...

Nu är ju det intressanta på vilket sätt Sabuni kommer att tackla problemet? Hon har givit Ranstorp i uppdra till rapporten och den är glasklar i sin helhet.

endast 1 av 30 intervjuvade var så infekterad Pk-ism att denna hade en avvikande mening. eller andra erfarenheter naturligtvis. Men det hade varit intressant att veta lite mer om den avvikande personen, tex vilken etnicitet den hade.

Men de intervjuvade hade ju faktiskt olika roller som samhällets representanter i stadsdelen och verkade ha offensiva sådana såsom poliser, socialsekreterare och även inom fritidssektorn. Bilden är dyster och de var tydliga att inte vilja bekräfta eller skapa fördommar! Se där! Altså inte så mycket som vi inte visste, och nu har ju faktiskt även denna regeringen svart på vitt att fiaskot är totalt. Så vad vänta på? Lås porten till att börja med, det blir inte bättre med fler kamelfösare. Sedan dra in bidragen och förpassa de tuan skäl tillbaka till sin stenålder. Vill de inte integrera sig, vilket är tydligt så tack och farväl!

Fröken Sverige sa...

Nizze : Ja,du har rätt.

ALLTING

ABSOLUT ALLTING

Nu har Fegsvenskan ändrat rubriken på artikeln. Muslimerna "rasar" inte längre - nu bildar de en förening för att "sätta dit" forskarna.

Det är så sjukt så man vill vomera.

Det är till exempel NU, som man skulle vilja att de så kallade "demokratiska", "moderata" och "sekulära" muslimerna kraftigt tog avstånd från extremism.

Men vad gör de? De försvarar den och känner sig i vanlig och pinsamt gnällig ordning "kränkta".

Ja, nu kan ni som tror att det finns ett "islam light" ta och vakna upp.

Det finns visserligen olika muslimer, eller muslimer som är religiösa eller mindre religiösa.

Men när allt ställs på sin spets: Då är det islam som gäller. Inget annat.

Och dessa människor har vi släppt in i vår regering, vårt försvar och i vår polis.

Tror ni verkligen att en som utbildar sig till polis eller militär kommer försvara Sverige om motparten heter islam? Glöm det!

Den trojanska hästen i Sverige är snart fulländad. Allt för vi har sillamjölke istället för ryggrad på våra politiker och våra jounalister.

Nu gäller det att väcka folk varje dag. Varje dag. Varje dag.

Det är ERT ansvar också. Ett tips är att som jag gjort i över tio år: Ha som dagligt mål att blotta islam för minst en person varje dag.

Det är inget omöjligt mål. Idag gör jag det för över 1000 personer per dag.

Det hade jag aldrig trott för 3 år sen då jag kämpade med mitt dagliga mål på en person.

Rambergsmannen: Håller med dig! Detta är GULD rent ut sagt.

Nu ser fler och fler vad islam är. Dagligen berättar media det..om än ovilligt...men budskapet når fram till fler och fler.

Mvh

/FS

Johan-Erik sa...

Ola, jag läste svaren från författarna till rapporten.
Svaren var lysande! :)

Robin Shadowes sa...

Det är skrämmande att se hur mycket dessa femtekolonnare ifiltrerar alla myndigheter och institutioner. Dom säger ju förvisso öppet att detta är deras strategi. Att utnyttja demokratin och systemen emot kuffarna för att i små steg islamisera deras samhälle. Lyckas dom fälla Wilders i NL och dom belgiska politikerna i Vlaams Belang så kommer det inte dröja länge innan liknande mål kommer här i Sverige. Detta är koordinerat av EU. Kan dock inte komma på någon politiker här som är lika kontroversiell som Wilders och Dewinter. Inte ens Åkesson eller Söder. Tror snarare man försöker statuera exempel här genom att åtala nån bloggare för HMF, islamofobi eller hate speech. Tänk vad obehagligt att se en piket stanna utanför ens hus och alla snutar som rusar ut är mussar och inte en enda är svensk. Sen när man blir förhörd så är det waterboarding som gäller. Det kommer inte finnas några oberoende vittnen som kan hjälpa dig. Sen när det blir dags för rättegången så blir det lyckta dörrar och alla rådmän och åklagare är mussar. Tänk om ens advokat sen också är musse. Hur rättvis rättegång kommer man då få? Det kommer inte finnas några vittnen som talar för oss. Domen kanske blir att kastas från hög höjd. Fulmedia kommer i bästa fall bara nämna det som ett självmord eller olycka. Vi känner bara tll hucklet Awadå men hur många fler finns det inom rättssystemet som vi inte känner till? Att utdöma amputationer och dödsstraff måste än så länge skötas diskret då vi ju trots allt inte är under umman ännu. Enligt Muslimska Friskolan har det funnits shariadomstol i Rosengård i hela 12 år. Hur kan vi vara säkra på att dom bara dömt i familjemål?

Anonym sa...

Förstördes inte källmatrialet av denna rapport om den ökande islamiseringen i rosengård? Är det inte konstigt att en statlig myndighet för en rapport? Är det nån som har rapporten? Hur trovärdig är den?

Smileth sa...

Rapporten finns och i gårdagens DN berättade man att det källmaterial som förstörts är för att skydda uppgiftslämnarna då en del av dem redan lever med skyddad identitet....

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=879664


http://www.newsdesk.se/pressroom/foersvarshoegskolan/pressrelease/view/rapport-om-vaaldsbejakande-extremism-och-radikalisering-268292



http://varjager.wordpress.com/2009/02/02/inget-ar-heligt-i-jihad-for-islam/

Johan-Erik sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Johan-Erik sa...

"Kvinnorna sitter längst bak i salen."
(Talar inte DET för sig själv, eller?)


Jo, verkligen!

Johan-Erik sa...

Svar till Anonym 7:34 AM:

Källmaterialet förstördes annars skulle inte personerna ställa upp på intervjuerna pga potentiella risker för hämdaktioner från muslimer, islamister och radikalister på Rosengård.

Rapporten finns att ladda ner här:

Hot mot demokrati och värdegrund - en lägesbild från Malmö

Obs! Högerklicka på länken och välj "Öppna i nytt fönster".

Jag har själv rapporten och tänker läsa den så fort jag får möjlighet.

Tuula sa...

Anonym 7:34 AM:
Ranstorp kommenterar det här själv också i DN-artikeln med ett tydligt svar: Det är en rapport beställd av regeringen (Sabuni) och ingen forskarrapport som ska ligga till grund för någon sorts doktorering eller annan akademisk examen. Man har i rapporten använt exakt samma metod som i övriga städer som är representerade i rapporten, men hör och häpna! Här i Sverige verkar den vara felaktig. Bara för att rapporten kom fram till det den gjorde?

Peter B sa...

Alla vetenskapliga resultat som visar oönskat svar blir med automatik fattade med felaktiga metoder....

Johan-Erik sa...

Ja, frågan är om den dåliga kritiken som man gav rapporten var för att man använde sig av felaktiga metoder eller om det var för att rapporten gav oönskade resultat för kritikerna?

Jag är ganska övertygad om att det är det senare.

Författarna till rapporten har gett sitt svar på det, dvs att rapporten inte visade det som kritikerna hoppats på.

Kritikerna hade ju hoppats på ett för alla "måbra"-svar.

Forskarna påstår att rapporten inte är seriös för man inte har bevarat källmaterialet framförallt.

Men källmaterialet förstördes omedelbart för att skydda personerna som ställde upp på intervjuerna från hämdaktioner framförallt från de islamska radikalisterna.

Detta bevisar ännu mer vilken oerhörd illavarslande situation det är på Rosengård förnärvarande med islamska radikalister som bestämmer vilka åsikter andra muslimer ska ha, osv.

Men som Ramstorp, en av författarna till rapporten skriver i DN:s artikel, så är den inte en vetenskaplig avhandling utan enbart en rapport som ska ge regeringen ett underlag för hur situationen ser ut på Rosengård i Malmö.

Förresten, hur seriösa är andra s.k. vetenskapliga undersökningar som mer eller mindre är förinställda på att ge ett önskvärt resultat?

Detta låter inte särskilt seriöst för mig i alla fall.

Anonym sa...

fattar inte svensken att detta går åt helvete så ska dom ha ett helvete.Man bantar bort försvaret och låter Islamister ta kontroll av stora områden .Hoppas att svensken får slåss för sin frihet.

Nizze sa...

Det finns ETT oslagbart sätt att få folket uppmärksam på Islam-eländet:

Gör ett undersökande/avslöjande/provokativ TV-program om Islamismens mål och metoder i Sverige, som sänds kl. 20:00 i TV1 och flera repriser.

Då lär det hända saker. Men Fulmedia vägrar såklart.

Anonym sa...

Det slog mig igår att det är ju inte mussarna själva som besegrar oss. Det är ju vi själva som lägger ut röda mattan för dem genom politisk korrekthet etc.
Om vi bara säger NU FÅR DET VARA NOG! och verkligen slutar ta all deras bullshit så har de inget annat än bomber att komma med.
Den största förändringen för att stoppa islamiseringen är inte att försöka ändra på islam, utan på oss själva. Gå tillbaka till en värdekonservativ förhållning till dem.

Jimmie

Johan-Erik sa...

Jimmie, jag håller faktiskt med dig där. Det största hotet från islam är faktisk vi själva med vår dumhet och vår iver eller tävling att alltid överträffa varandra att vara politiskt korrekta. Med vi menar jag egentligen politiker inom etablissemanget och journalister inom fulmedia.

För alla är ju inte dumma, de flesta av oss som kommenterar här t ex och skriver egna bloggar mot islam har ju fattat vad islam står för, vad det är och vad innebär för vår framtid. Islam är det största hotet mot vår frihet idag.

Det är ju inte alls svårt att begripa, det är bara att lyssna och se på nyheterna vad som händer omkring i andra länder i världen.

Vad som händer i Europeiska länder som Tyskland, Holland och Frankrike som har direkt koppling till islam och muslimer. Och vad som händer i islamska länder.

Anonym sa...

Ett nyhetstips FS

Ni kommer säkerligen ihåg den fega gruppmisshandeln av den 21-åriga Svenska utförd av 20-25 pensionräddare i slöddertälje. Trots vittnen och utpekanden har åklagaren beslutat att inte driva ärendet vidare. M.a.o är man en grupp som kollektivt bestraffar en "svennehora" har man inget att frukta.

Mvh
Plutten

http://lt.se/nyheter/1.69787

Stefan E sa...

Ännu ett:

På temat om banden mellan islam och nazismen:

http://jp.dk/udland/article1593914.ece

Han trivdes nog som fisken i vattnet.

dl sa...

En polisman uttryckte ju sig litet oförsiktigt under Rosengårdsoroligheterna - och det spelades in. Jag skulle säkert kunna säga någonting liknande i stundens hetta.

Nu har de vevat de "Apajävel"-snutten fram och tillbaka i alla möjliga medier under torsdagen. Polischefen har bett om ursäkt och det har varit ett himla liv.

Dessvärre kan ju överdrivet upprepande av denna videosnutt generera ett omotiverat och ännu större hat mot svenskar än vad som redan finns hos vissa grupper. Blir inte förvånad om vi får se fler oprovocerade överfall. Vilket ansvar tar "fulmedia"?

Robin Shadowes sa...

Ja, tänk så det kan gå. Hade jag varit polis så hade batongen varit ständigt aktiv, rytmiskt dansande på små arma musseskallar ju. ;)

Anonym sa...

Rosengårdarna får naturligvis fortsätta förstöra ambulanser, bränna bilar, göra inbrott i polisbilar. Hota branmän och räddningspersonal. Helt OK.

Men när en förtvivlad polisman råkar uttrycka felaktigheter i stundens hetta, ja då är det vi Svenskar som är problemet.

Mera ISLAM eller......

/Nizze

Skägglös sa...

Robin exakt! heh. Nizze du har också helt rätt, dessa såkallade människor har nu fått all medial-bevakning flyttad från deras aktiviteter = att de är nu helt fria att göra vad de vill utan ljugmedias bevakning, samt nu (kanske) ska poliserna säga förlåt till ''offren''? Vart är vi på väg?

Nizze sa...

Skägglös: "Vart är vi på väg?"

Jag borde nog skriva "Åt h-e", men om man är lite mer verklighetsanpassad så får det blir:

"Vi är på väg mot Barbarism, dvs. Islamifiering"

Anonym sa...

Glöm inte att det är TV4 som ständigt försöker sprida multikulturens härligheter och liberalism i stora mängder...

TV4 sucks...

Robin Shadowes sa...

Vart vi är på väg? Från den högteknologiska eran tillbaka till stenåldern. Är det inte underbart? Arabiska låter som gutturala läten så det passar väl bra in antar jag.

Johan-Erik sa...

Anonym 7:09 PM,

Ja, och man kan fråga sig varför?

TV4 ägs huvudsakligen av Bonniers.

Nu är jag visserligen inte helt säker men är inte det företaget judeägt?

TV4 sprider ju alltid propaganda om Nollrasism och Förintelsen. Det är visserligen inte fel att påminna om Förintelsen men det är bara en sida som man jämnt visar. Detta tycker jag är fel.

Man borde även visa hur svårt tyskarna hade det i väldigt många år då en stor andel av företagen i Tyskland ägdes av judarna. Jag har för mig att tyska staten hade så ont om pengar också att man tvingades sälja staliga företag. Det var dem som hade förmögenheter, hade kontanter, var rika, osv som kunde köpa. Det var judarna.

Många tyskar hade inga jobb. De tjänade därför inte pengar och många tyska familjer svalt ihjäl.

Bad tyskar om jobb hos judar så fick de nobben och kalla handen direkt. Tyskarna var inte välkomna hos dem. Och om tyska folket mot förmodan fick jobb hos judar så var det för en spotstyver i lön som de knappt kunde försörja sig själva och sin familj på. Dessutom fick de jobba jäkligt hårt också och många timmar om dagen. Det var minsann inte en 8-timmars arbetsdag på den tiden som det är idag. Då var det säkert 12 timmar man arbetade. Ändå tjänade de knappt till maten, hyran och värmen.

Det är den sidan som TV4 aldrig visar för tvtittarna, dvs svenska folket. Det är inte bara orättvist att göra så, det är bedrägligt, falskt och förrädiskt också.

Dessutom ställer jag mig tveksam till om det verkligen var 6 miljoner judar som föll offer under 2:a världskriget.

Fanns det verkligen så många judar i Tyskland på den tiden?

UltraV:s värld sa...

Johan-Erik, detta var ny information för mig. Var har du läst den, eller hittat den? Fick inte Hitler Tyskland på fötter, men sedan att kriget försämrade ekonomin, och att det möjligen då fanns vissa som kunde utnyttja en svår situation, inte bara att judarna dränerade tyskarna på det nödvändiga?
Eller?

Om nu tv4 är ägt av Bonnier och judarna, varför skulle man då vurma för islam och skydda muslimer, enligt det sätt du resonerar på? Jag hänger inte med, eller så missar jag logiken, eller,,,,,,

Mahmoud sa...

Johan-Erik har fallit i en liten fälla i o m att han ser "judarna" som en konspiratorisk organisation ute efter att ta över det tyska samhället, och att Hitler skulle vara en motreaktion från detta.

12-timmarsdagar var vanligt på tidigt 30-tal oavsett arbetsgivare. Judarna var knappast i majoritet bland de penningstarka människor som köpte upp / byggde upp affärsimperier i Tyskland på 20-30-talet.

Uttrycket: "Dessutom ställer jag mig tveksam till om det verkligen var 6 miljoner judar som föll offer under 2:a världskriget." förklarar lite grann var du kommer ifrån och vilka dina kompisar är. Jodå, John-Erik, de här siffrorna är mycket väl belagda och ingen "judisk konspiration" som man kanske kan förledas att tro om man är konspiratoriskt lagd och dåligt informerad.

Väldigt många av de 6 miljonerna förintade judar levde i Polen och ställen som Vitryssland, t ex. De var inte alla tyska medborgare. Läs historia.

Sedan kan många rapporter framförallt i fulmedia behöva nyanseras, det håller jag med om. Däremot är ingen speciellt betjänt av svajiga konspirationsteorier.

Nizze sa...

NÄR blir det olagligt att förneka att Islam är en bra religion som sprider kärlek. NÄR ??

Tillsvidare: ISLAM = NAZISM = TERROR = BAKÅTSTRÄVANDE = IDIOTI = PSYSISKT SJUKDOMSTILLSTÅND = TOTALT GALENSKAP mm. mm.

/Nizze

Pelena sa...

Efterlysning!

Jag söker en karikatyrteckning där en person söker asyl från det islamistiska Rosengård
På bilden är det en person som söker asyl och när han får frågan om var han kommer ifrån för land svarar han "Rosengård"...


Den är liksom både rolig och hemsk, med tanke på vad som händer i Rosengård
Den var rätt kul, så jag skulle vilja visa den för andra..

Jag såg den tidigare idag, men jag minns inte på vilken sajt och kan inte hitta den.

Har någon annan också sett den och kan berätta var den finns??

Johan-Erik sa...

Ultravs Värld,

Detta har jag inte läst nyligen i media eller så. En del har jag läst i historieböcker för ett tag sedan, en del har jag fått berättat av tyska vänner till min mor, en del har jag snappat upp från dokumentärfilmer också.

Jo, visst tror jag också att det var som så att Hitler och med tyska folkets hjälp fick Tyskland på fötter men sedan förstördes detta under kriget.

Men det jag nämnde var tiden några år innan Hitler kom till makten och 2:a världskriget bryter ut, alltså tidigt 30-tal.

Då hade tyskarna det väldigt svårt, de var fattiga, de fick inte jobb, många svalt också ihjäl. Många judar i Tyskland ägde företagen, både enskilt och i koncerner.

Tyskarna fick kalla handen när de sökte jobb. Det var som 30-talets Sverige kan man säga när svenska fattiga arbetare fick gå med mössan i handen och tigga och be om arbeten för en alldeles för låg timpeng.

Bonnier har aktiemajoritet i TV4, det är jag helt 100% säker på. Men om Bonnier i sin tur ägs av judar är jag inte lika säker på. Det kan vara blandat ägande.

Om det nu är som så att Bonnier huvudsakligen ägs av svenska välbärgade judar utesluter ändå inte detta TV4:s välvilliga inställning till islam och muslimer eftersom det är mer populistiskt och politiskt korrekt att göra detta.

Dessutom är TV4:s pengar inte enbart reklampengar utan även licenspengar vilket också är en förklaring till varför TV4 måste ha denna välvilliga hållningen till islam.

Det finns också svenska judar som anser att Israel bör ta det största ansvaret för kriget i Gaza. Detta har jag hört i en debatt den 15/1 på SVT som handlade om kriget i Gaza.

Statliga svenska företag säljs ut mer och mer och köps upp av utländska länder. Snart finns det inga svenskägda företag kvar i Sverige längre. Ex, Myntverket ägs inte längre av svenska staten, det ägs av finska statens myntverk.

Källa: Försäljningen av Myntverket

Obs! Högerklicka och välj "Öppna i nytt fönster".

Med den enorma statsskulden Sverige har idag på över 1000 miljarder kronor så ökar också risken att ytterligare statliga svenska företag tvingas säljas ut mer och mer till välbärgade utländska intressenter för staten behöver pengar till bland annat välfärden, massinvandringen och mångkulursamhället som kostar oerhört mycket pengar.

När det gäller kriget i Gaza vet jag egentligen för lite för att kunna ta ställning till detta. Klart jag håller mer på Israel än Hamas. Men ärligt talat anser jag att Sverige inte har med detta krig att göra. Men självklart anser jag att kriget ska upphöra så fort som möjligt för krigsoffrens skull.

Pelena sa...

Nazismen och islamismen har historiska rötter sedan 1937:

AMIN AL-HUSSEINI
Radical Islamic Jihad and pan-Arabism in its violent form find a common root in Amin Al Husseini, the Grand Mufti of Jerusalem. He is the vector of European fascism into the modern Islamic world, both religious and secular. One cannot understand today's turbulent world without this information.

1937 Amin Al-Husseini visits Jerusalem German Consul. He meets SS Hauptschanfuehrer A.Eichman and SS Oberscherfuehrer H. Hagen to discuss “the Jewish question”. Amin Al-Husseini subsequently receives financial and military aid from Nazi Germany.
1941 Amin Al-Husseini in Berlin meets with Adolf Hitler and is active in the decision to exterminate all Jews through the infamous Final Solution

Läs vidare här:
http://www.tellthechildrenthetruth.com/osama_en.html#part4

Pelena sa...

Ni är väl medvetna om att konflikten i Mellanöstern EGENTLIGEN handlar om maktkampen mellan Saudiarabien och Iran över herraväldet över hela Mellanöstern?


Inquiry and Analysis - No. 492
February 2, 2009 No. 492

An Escalating Regional Cold War –
Part I: The 2009 Gaza War

The recent Gaza war was portrayed by the international media as a local military conflict between Israel and Hamas. However, this war, like the 2006 war in Lebanon and various other military and political events in the last three decades in the Middle East have a common denominator - namely, all stem from the conflict between revolutionary Iran and the Saudi Kingdom and the respective camps of each. This conflict is key to understanding the Middle East in the 21st century.

This Saudi-Iranian conflict, whose various aspects - geostrategic, religious, ethnic, and economic - have been affecting the Middle East for the past 30 years, began with the Islamic Revolution in Iran, led by Ayatollah Ruhollah Khomeini. Since then, there have been lulls (especially during the era of former Iranian president Mohammad Khatami), but the conflict flared up again after Iranian President Mahmoud Ahmadinejad rose to power. The conflict has now escalated into an actual cold war, and is reflected in the emergence of two distinct blocs in the Middle East: the Iranian axis (comprising Iran, Syria, Qatar, Hizbullah and Hamas) and the Saudi-Egyptian camp, with which most of the other Arab countries are identified.

This schism, and cold war, will have a major impact on the local, regional, and international level, severely restricting options for diplomatic activity, to resolve the intra-Palestinian rift, the Israeli-Palestinian conflict, and the problem of a nuclear Iran.



The 2009 Gaza War: Timeline

The Gaza war broke out on December 27, 2008, after Hamas leader Khaled Mash'al refused - reportedly on orders from Iranian Foreign Minister Manouchehr Mottaki [1] - to attend talks for a Cairo-brokered intra-Palestinian agreement. Instead, he announced in Damascus that the tahdia with Israel had ended and would not be renewed, as his men in Gaza fired dozens of rockets into southern Israel.

As soon as the fighting started, Syria and Qatar attempted to convene an emergency Arab League summit in order to help Hamas. This move was blocked by Egypt and Saudi Arabia at the December 31, 2008 Arab foreign ministers meeting in Cairo, where it was decided only to conduct international diplomatic activity aimed at stopping the hostilities. According to reports, Egyptian President Hosni Mubarak said at a closed meeting with E.U. foreign ministers that "Hamas must not be allowed to emerge triumphant from the present confrontation." [2]

Nevertheless, Qatar and Syria persisted in their efforts, setting the emergency summit for January 16, 2009, to be attended by anyone who wished. At this point, a campaign of pressure on the other Arab countries was launched by both sides: Iran, Syria, and Qatar urged them to attend, and Saudi Arabia and Egypt pressed them not to.

This clash ended with a victory for the Saudi-Egyptian camp, in that the summit, held in Doha, was convened in the absence of a legal quorum. [3] To the dismay of some Arab countries, Iranian President Mahmoud Ahmadinejad was invited to attend the summit as an observer. Also present as an observer was Turkish Prime Minister Recep Tayyip Erdogan, who expressed total support for Hamas. [4]

To reinforce its political victory, the Saudi-Egyptian camp enlisted international support by summoning all European leaders to a special weekend meeting at Sharm Al-Sheikh, on Sunday, January 18, 2009. The summit was attended by the mainEuropean leaders, which rallied to show its endorsement of the Saudi-Egyptian camp.

The following day, January 19, an economic summit that had been planned in advance was held in Kuwait, and part of it was devoted to the war in Gaza. This summit was likewise dominated by the Saudi-Egyptian camp. At the conference, Qatar demanded that the resolution of the Doha conference -- which called to revoke the peace agreements with Israel and to withdraw the Arab peace initiative - be endorsed, but Saudi Arabia and Egypt rejected its demand, and the summit ended with no resolutions regarding the war in Gaza.

On January 18, Hamas was compelled to accept the ceasefire declared unilaterally by Israel the day before, as well as Egypt's mediation in the intra-Palestinian talks - two demands it had categorically rejected prior to the war.

It can therefore be said that, unlike the 2006 war in Lebanon and the subsequent clash, in 2008, between Hizbullah and the March 14 Forces, which ended in Lebanon's falling under the control of Hizbullah and the Iranian-Syrian axis, [5] the Gaza war yielded an achievement for the opposite side. It ended with Hamas defeated on the ground and with a political victory for the Saudi-Egyptian camp on the regional level.

läs mer här:

http://www.memri.org/bin/latestnews.cgi?ID=IA49209#II

UltraV:s värld sa...

Okej, Johan-Erik, jag har tydligen inte läst samma historieskrivning som du, och de tyskar jag känner har aldrig berättat detta för mig. Det var en helt ny version av historien som aldrig någonsin innan presenterats i något sammanhang jag känner till, ändå anser jag mig vara riktigt allmänbildad och har söner som också studerat länge och numera en av dem också studerar på universitetet. Totalt okänt att judarna kunde styra tyskars liv så totalt....Skulle detta var skälet att man ville rensa ut judarna då, eller varför bet tyskarna den hand som födde dem?

Johan-Erik sa...

Jag är inte historieforskare men judarna flydde till Tyskland, jag vet inte exakt när men säkert långt innan 30-talet i alla fall.

Tyskland och tyska folket tog välvilligt och vänligt emot de stackars landlösa judarna. De arbetade på den tiden i tyska företag och tjänade pengar och åter pengar.

Efterhand tjänade de så mycket pengar att de antingen kunde starta egna företag eller köpa upp tyska företag.

Inget ont i att tjäna pengar och starta eget men det är hur odrägligt judarna sedan betedde sig mot tyskarna under depressionen på 30-talet som är fel samt hur dåligt media rapporterar detta idag.

Tyskarna gav judarna en chans före 30-talet när de var landlösa. Men sedan var judarna odrägliga och gav tyska folket kalla handen under depressionen när det var hög arbetslöshet, fattigdom, osv, bland tyska folket, samtidigt som en stor företagspark ägdes av judarna.

Ja, det kan vara ett skäl till att det blev en enorm utrensning av judar när Hitler kom till makten men det ursäktar inte det.

Men det är orättvist att media aldrig nämner bakgrunden till Förintelsen.

Tyskarna bet inte den hand som födde dem - vet inte var du fick detta ifrån - inget som jag har påstått.

Idag startar muslimer företag i Sverige. Tror du att de gör detta bara för att tjäna pengar? Nej, de gör detta för att islam och muslimer lättare ska ta över makten i Sverige.

Nizze sa...

"we can state that the present Middle East civilization is suffering a serious mental disease. It looks like schizophrenia. It means that the mind is dissociated: The subject nurtures a world vision that does not correspond to the reality. As a result, when he acts according to his dreams, he does not perform any result. Then, he thinks that other people are responsible of the failure and are plotting against him. Finally he rushes in anger and become dangerous."

Läs hela analysen här:

http://www.freeworldacademy.com/globalleader/great.htm

Johan-Erik sa...

Tillägg: TV4 samt annan fulmedia är mycket bra på att påminna oss hela tiden om själva Förintelsen men de är mindre bra eller rent ut sagt mycket dåliga på att förklara varför det hände. Detta är minst lika viktigt att veta.

Visar man bara Förintelsen och inte varför det hände så lär vi egentligen inte oss någonting och historien kan därför lätt upprepas.

Historien behöver inte upprepas exakt som förra gången, alltså med nazism. Vår tids nazism kan idag mycket väl vara islamism.

UltraV:s värld sa...

Johan-Erik, bita den hand som föder en, det var ett uttryck för att beskriva situationen i Tyskland, arbetar man för någon försöker man ofta samarbeta, men tyskarna lät utrota judarna och drev ett framgångsrikt krig, trots att judarna hade den stora ekonomiska makten. Jag får ge upp för jag känner inte till något av det du säger och kan inte relatera till det, det låter för mig helt obegripligt bara!

Ja, nazismen idag är ett hopkok av islam och nazism som islamisterna styr med i många länder. De vill utrota judarna, liksom nazist-tyskarna, men skälet är väl något annorlunda än det du antyder. Jag har aldrig innan hört talas om att judarnas behandling av tyskarna såg ut som du beskriver, och att skulle vara skälet till Förintelsen.

Johan-Erik sa...

Om det var någon som bet den hand som föder en så var det i så fall judarna som gjorde detta mot tyskarna. Som tack så behandlade judarna sedan tyskarna odrägligt under depressionen. Men det fick judarna tillbaka sedan under kristallnatten. Var det inte så?

Johan-Erik sa...

Jag kan även beskriva hur odrägliga, nonchalanta och respektlösa judar kan vara i modern tid.

Min far har bland annat blivit illa behandlad ett flertal ggr av sin judiske läkare som han gick till för behandling av bla diabetes och för sin hjärtsjukdom.

Men läkaren var minst sagt nonchalant, fisförnämn, högfärdig och respektlös mot min far.

Min far har antecknat allt i sin dagbok om detta.

Min far hade tidigare haft en hjärtspecialist som var alldeles utmärkt men så fick han denne urusle läkare av någon anledning.

Detta är bara ett exempel, det finns fler men som jag väljer att inte ta upp här.

Det var meningen min far skulle få ny pacemaker snart men juden till läkaren fördröjde det hela så min far hann dö innan dess.

Den här nonchalanta och respektlösa behandlingen min far fick utstå från sin judiske läkare, är antagligen tacken för att min far räddade många judar under 2:a världskriget när han fraktade bl a malm från Sverige till Tyskland och bl a kol på hemresan.

Källa: Bara sjöfolket upplevde kriget

Obs! Högerklicka och välj "Öppna i nytt fönster".

Han tog oerhört många risker pga detta men efterfrågade aldrig något erkännande efteråt för sin ädla och hjältemodiga insats.

Robin Shadowes sa...

Det är precis samma otacksamhet som vi som lever nu upplever av ockupanterna men denna gånga handlar det inte om judar men om musaar.

Johan-Erik sa...

Robin, jag instämmer med dig där. Islam är det största hotet mot vår frihet idag. Det värsta är att en masskolonisation av muslimer till Sverige är sanktionerat av samtliga partier i riksdag och regering. Och svenska folket kan inte göra ett dugg för att stoppa detta, förutom att rösta på rätt parti 2009 & 2010 - alltså Sverigedemokraterna.

Frågan är bara om SD kan påverka politiken i rätt riktning tillräckligt snart om man kommer in i riksdagen 2010?

Fröken Sverige sa...

Jag accepterar INTE hets mot judar här!

Och jag måste säga att det du skriver, Johan-Erik, låter skrämmande likt den propaganda som man ENDAST hittar på nazistiska sidor.

/FS

Johan-Erik sa...

FS, min avsikt var aldrig att hetsa mot judar eller efterlikna nazistisk propaganda. Jag har inte ens surfat in och läst på sådana sidor någonsin för jag avskyr nazism. Men om du uppfattar detta så, så ber jag om ursäkt.

Min avsikt var bara att påminna om en allt för vanlig och oroväckande företeelse som sker i media, framförallt i TV4. När man visar dokumentärer om Förintelsen så förklarar man aldrig bakgrunden till varför det hände, eller åtminstone en möjlig sådan.

Det jag var inne på var en möjlig bakgrund till Förintelsen och frågan är fortfarande öppen.

Enligt min åsikt är det minst lika viktigt att MEDIA FÖRMEDLAR VARFÖR Förintelsen ägde rum annars kommer vi aldrig lära oss någonting konstruktivt. Risken är då att historien lätt kan upprepa sig. Nödvändigtvis inte efter samma mönster för vår tids nazism är islam, utan tvekan.

I studens hetta kom jag också in på mer personliga erfarenheter och berättade om min fars obehagliga erfarenheter med sin judiske läkare. Detta skulle jag dock inte ta upp här, det förstår jag nu. Det får jag skriva om i min egen blogg.

Mahmoud sa...

Med förlov sagt, Johan-Erik, du verkar osedvanligt förvirrad och oinformerad, och även om du säger att din "avsikt var aldrig att hetsa mot judar eller efterlikna nazistisk propaganda", är det PRECIS DET DU GÖR...

Förstår du inte det har du problem.

Läs på lite historia, och då menar jag inte NSF:s version av historien.

Johan-Erik sa...

Mahmoud,

Det jag skrev först är inte hets mot ....., ja, jag törs inte längre skriva namnet på folkgruppen för då...

Och det jag berättade om vad min far upplevt är 100 % sanning. Hans läkare blev mer och mer arogant mot honom. Han fördröjde datumet för pacemakerbytet också, vilket resulterade i att min far hann att dö innan dess och pga detta.

Jag har själv erfarenhet av en annan läkare, ska inte nämna vilket folkslag nu för då blir jag väl beskylld för att hetsa igen, men läkaren gick inte med på att jag skulle undersökas med gastroskopi mot min halsbränna.

Läkaren sa att mitt fall var inte allvarligt nog, jag skulle hosta upp galla varje dag om läkaren skulle gå med på detta, för det är dyrt med gastroskopi, sa läkaren.

Men hade det varit en av läkarens landsfränder som hade besvär så hade läkaren säkert gått med på detta ovilkorligen. Det är jag helt säker på för läkaren var väldigt arogant mot mig. Det ska inte en läkare vara.

Dessutom, en annan dag behövde jag mer medicin mot min halsbränna och kontaktade mottagningen och beställde tid i sedvanlig ordning.

Men när jag kom dit så fick jag i princip en utskällning av läkaren som sa att det var helt onödigt att uppta läkarens tid bara för att jag behövde medicin, eftersom det kostade pengar för försäkringskassan. Det kunde jag ta per telefon, sa läkaren. En läkare ska ÖHT inte alls skälla på patienten.

Men om det nu var så skulle ju mottagningen tala om detta för mig redan när jag beställde tid.

Jag har fler exempel på aroganta läkare, men det får räcka så.

Hade jag istället kritiserat en svensk eller muslimsk läkare här så skulle ingen reagera, inte ens FS. Detta har jag sett exempel på många gånger.

Johan-Erik sa...

Mahmoud,

Och varför kommenterade du inte det här?

"Min avsikt var bara att påminna om en allt för vanlig och oroväckande företeelse som sker i media, framförallt i TV4. När man visar dokumentärer om Förintelsen så förklarar man aldrig bakgrunden till varför det hände, eller åtminstone en möjlig sådan."

Johan-Erik sa...

Och det här:

"Det jag var inne på var en möjlig bakgrund till Förintelsen och frågan är fortfarande öppen.

Enligt min åsikt är det minst lika viktigt att MEDIA FÖRMEDLAR VARFÖR Förintelsen ägde rum annars kommer vi aldrig lära oss någonting konstruktivt. Risken är då att historien lätt kan upprepa sig. Nödvändigtvis inte efter samma mönster för vår tids nazism är islam, utan tvekan."

Många teorier om VARFÖR bygger på Meinkampf, vilket nog kan vara bra, men det räcker inte. Man måste även titta på hur förhållandena var i Tyskland på den tiden.

Judarna kommer till Tyskland landlösa, välkomnas av tyskarna, får chansen att arbeta och tjäna pengar, starta egna företag också, inget ont i detta.

Men när förhållandena ändras under depressionen, tyskarna blir arbetslösa, fattiga och utsvultna. De får inga jobb. De får istället arrogant kalla handen.

Varför hjälper inte judarna tyskarna när de fick det svår när tyskarna hjälpte dem innan?

Mahmoud sa...

Johan-Erik: Jaha, din far har tydligen blivit illa behandlad av en person som råkar vara jude. Och det bevisar... vad, exakt?

Judar har levt i Tyskland sedan 300-talet(!!!).

De har alltid betalat skatt i de olika tyska rikena (ofta mer än kristna) och råkade ut för ganska mycket skit för att de sysslade med handel och tidiga former av bankväsende (att låna ut pengar mot ränta såg som syndigt av de tidiga kristna, precis som av dagens muslimer). Efter att ha massakrerats under de första korstågen (av överentusiastiska korsfarare på väg mot Jerusalem) flydde många tyska judar till Polen där de togs emot med öppna armar av den dåvarande polske kungen. Många ättlingar till dessa hamnade sedan i nazityska gaskammare...

Den absoluta majoriteten tyska judar på 20-30-talet såg sig som minst lika mycket tyskar som vilken blåögd "arier" som helst, eftersom deras förfäder levt i landet i HUNDRATALS ÅR.

Jag kan upplysa dig om att tvärtemot vad dina kompisar kan ha sagt till dig så finns det ingen judisk konspiration att ta över världen (där alla onda och hemska judar ingår). Det finns heller ingen gemensam islamisk konspiration att ta över världen (därtill är islam alltför oorganiserad och fraktionerad).

Skillnaden mellan judendomen och islam är att islam är en ytterst aggressiv och missionerande religion (judendomen är inte speciellt intresserad av att locka till sig nya medlemmar, till stor skillnad på Islam, vars grundtexter talar om att alla människor måste underkasta sig Allah). Min kamp är mot islam som IDEOLOGI (och det är i sin grundform en i sanning vidrig och människofientlig ideologi), inte mot muslimer i sig. Huvuddelen av det islamistiska våldet i världen drabbar f ö andra muslimer.

Med tanke på hur du argumenterar här är frågan om du inte är någon form av troll som försöker locka fram antisemitiska reaktioner från denna bloggs läsare... Jag tror du inte har mycket för det, faktiskt. De flesta här är klokare än så.

Johan-Erik sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Johan-Erik sa...

Svar till Mahmoud,

Min far har inte BARA blivit illa behandlad av sin semitiske läkare. Han har t.o.m. dött pga felbehandling av densamme läkaren. Läkaren anmälde nämligen inte pacemakerbyte i tid. Detta blev min fars död. Så det här bevisar bland annat hur omdömeslös, nonchalant och respektlös läkaren var mot min far.

"Judar har levt i Tyskland sedan 300-talet(!!!)."

300-talet?! Verkligen?

Sökte lite på det här på Internet och har inte hittat sådan historiefakta där iaf. Kollat i Nationalencyklopedin också, finns inget om det där heller. Du har möjligen inte någon källhänvisning till det?

Och om nu detta är sant, vad ska det bevisa?

För det spelar faktiskt ingen roll när judarna kom till Tyskland. Det viktiga i sammanhanget är hur illa judarna behandlade tyskarna när de fick det svårt under depressionen på 30-talet. Det är detta som sällan eller aldrig tas upp i dokumentärer som t ex TV4 visar. Då hade tyskarna det väldigt fattigt och fick inget arbete, samtidigt som judarna levde ett rikt och drägligt liv av sina företag. Detta bör beaktas särskilt som tyskarna välkomnade judarna innan när de kom till Tyskland och gav dem bland annat ett nytt land att leva och bo i, arbeten, möjlighet att tjäna pengar och starta egna företag också.

Jag är inget troll här som försöker dra till mig antisemitiska åsikter. Jag tog bara upp frågan om Förintelsen och varför TV4 visar dokumentärer om detta endast från en synvinkel.

Då ställde jag frågan om detta kunde bero på om TV4 ägs av judar eftersom det är så vinklat. Det är en teori som alla andra. TV4 ägs huvudsakligen av Bonniers som kan vara judeägt men är inte helt säker på detta. Kanske någon som vet?

Jag tycker det är illavarslande om vissa börjar äga TV-kanaler som utan tvekan påverkar en stor del människor i ett samhälle. Som exempel på detta är Silvio Berlusconi som var både politiker och ägare av flera TV-kanaler i Italien. Genom dessa TV-kanaler kunde han påverka folk och få makten.

Då var detta hets mot judar fick jag veta.

Men vad är då alla artiklar och hånfulla och hatiska kommentarer här om muslimer för någonting?

Om inte hets mot muslimer!

Den här bloggen är alltså inte konsekvent och rättvis när det gäller lagen om "hets mot folkgrupp" har jag tyvärr fått erfara. Vilket kan skada, inte bara bloggen i sig utan även Sverigedemokraterna som bloggen stödjer.

Jag sympatiserar f.n. med SD och är rädd för att det partiet kan ta skada pga att man inte behandlar alla folkgrupper lika inför lagen om hets mot folkgrupp på den här bloggen.

På bloggen I Mitt Sverige är det okej att smutskasta muslimer