torsdag, februari 11, 2010

Ken Ekeroth på Newsmill: I religionsfrihetens namn får man uppföra sig hur man vill

"Tingsrättens dom mot Arbetsförmedlingen vittnar om en situation i Sverige som helt spårat ur. Sverige idag är närmast en politiskt korrekt diktatur där etablissemanget går omkring i sin lilla bubbla i tron om att deras sociala ingenjörskonst, med mångkultur och eftergifter till radikalt annorlunda kulturer, är något gott. Deras motivering ligger i s.k. "positiv förstärkning" där de efter utförd PK-handling får en klapp på axeln av sina PK-vänner i etablissemangsbubblan, långt från verklighetens folk. Endast där den mediala och politiska eliten tappat all kontakt med vanligt folk kan denna absurda situation uppstå."

"Är det så svårt att ta seden dit man kommer? Åker jag till Thailand tar jag av mig skorna om jag besöker ett av deras tempel. Reser jag till ett muslimskt land kommer jag inte förvänta mig att en kvinna tar mig i hand, även om jag inte gillar den muslimska synen på kvinnors ställning. Endast i ett land som föraktar sig själv i den grad Sverige dessvärre gör idag (eller snarare den politiska och mediala eliten) kan någon få för sig att en invandrares kultur ska gå före den svenska. Utgångspunkten borde vara att alla som kommer till vårt land ska förväntas spela efter de regler och normer som här råder. Klarar man inte av det ska man för det första inte få medborgarskap, men om väl sådant misstag är gjort ska man inte ha några fördelar av det."

"Dags att göra om systemet, dags att slänga ut alla verklighetsfrämmande vänsterinspirerade idéer som endast insnöade naiva elitister tror på. Då kan vi i framtiden slippa att behöva läsa om någon diskrimineringsombudsman eller tingsrätt som belönar en muslims kvinnoförakt."

Läs hela inlägget av Kent Ekeroth på Newsmill och följ även Kents blogg

Läs också:

Därför tillåter inte svensk lag vissa delar av islamsk arvsrätt

Visa blogg

http://www.newsmill.se/trackback/17996
/Fröken Sverige






Inga kommentarer: