torsdag, januari 08, 2009

"Sekulära" Mohamed Omar: "Jag är en radikal muslim"

Från författaren och chefredaktör till tidskriften Minaret - Muhamed Omars :

"
I morgon är det fredag och jag ska till moskén. Hoppas det blir en riktigt befriande radikal och antisionistisk predikan.

Därefter ska vi demonstrera mot Israels terror på Uppsalas gator. Vi är många som radikaliseras nu. Och vi blir fler för varje minut. Jag ska försöka få tag i en Hezbollahflagga innan jag ger mig ut.

Sayyid Nasrallah intervjuas i Press TV. Han menar att de arabiska ledarna borde göra som Chavez och sparka ut de israeliska ambassadörerna. Jag håller med."

"Det jag upplever dessa dagar är antagligen vad som brukar beskrivas som en ”radikaliseringsprocess”. Jag erkänner. Massakern i Gaza har gjort mig till en radikal muslim."

Från Nimas blogg tidigare, på den tiden Muhamed Omar lekte sekulär muslim.

Muhamed Omar hade först lovat att visa upp Lars Vilks muhammed som rondellhund, tillsammans med en annan "sekulär" muslim,
Hooman Anvari.

Homan Anvari har också den så kallade föreningen SEMUS (sekulära muslimer), där man - såvitt jag vet - än idag inte kunnat visa upp en enda medlem...utom just Homan.

Sedan de muslimska herrarna fått den mediala uppmärksamhet de var ute efter så drog de sig ur och visade givetvis inte Lars Vilks teckning. De de anklagade då Lars Vilks för att antisemitism då Vilks även gjort en teckning på en "juddesugga".

"För bara några dagar sedan skrev ju Muhammed Omar från Minaret och kritiserade “liberaler” för att de inte försvarade den antisemitiska karikatyrtävlingen i Iran:

“Ingenstans kunde man läsa dessa ”liberaler” försvara tävlingen. Ingen drog en lans för den iranska tidningens yttrandefrihet och ”rätt att kränka”.

Han verkade inte se skillnaden mellan förnedrandet av en historisk person (blasfemi) och förnedrandet av en folkgrupp som utsattes för folkmord för inte SÅ länge sen (hets mot folkgrupp). Vadan denna plötsliga intensiva avståndstagande från antisemitism?"

Deras motivation:

"Med tanke på hur Vilks tidigare utövat påtryckningar på konstvärlden för att få ställa ut sina anti-muslimska nidbilder är SEMUS nu oroliga för att han även ska kräva att få ställa ut sitt antisemitiska material. Det kan göra oss medskyldiga till brott."

Ja, jag säger då det...

Mer om honom från Nimas blogg där Homan skaffade sig ett flertal olika identiteter och hackade på Nima, mig och fler för att vi kritiserar islam. Moget uppförande....

"
Efter min text den 8 juni där jag framförde kritik mot en koranvers träffade jag Hooman på Re :o rients konsert med Azam Ali. Han sa då att jag skulle ta det lugnt med islamkritik och inte skriva sådana saker för ”det finns ingen mening med martyrskap”: Var försiktig för det finns en del galningar därute.” "

Samtidigt skrev ”Sara” i min blogg. ”Fröken Sverige” skrev något om att Muhammed var pedofil. Sara snöade snabbt in på europeiska kungar som under medeltiden gjort samma sak. “Nihonshu” undrade mycket riktigt om “två fel gör ett rätt”.
(Hela denna långa diskussion finns på bloggen under rubriken: Nasir says.)

Sara tjatade om ”kristendomens smutsiga byk”. I svar till ett mejl från henne sa jag att jag är precis lika mycket mot stolligheter inom kristendomen som islam, att påven är en lika stor idiot som diverse mullor och att de som protesterar mot Ecce homo är precis lika stolliga som de som upprördes över muhammedkarikatyrerna, men det gick bara inte in i hennes huvud.

Övrigt i bloggen om Mohamed Omar:

Muslimska vikingar (Omar fantiserar om att vikingarna var muslimer)

Mohamed Omar: Skyll inte på islam

Hets mot muslimska kvinnor Semus och Minaret visar upp Lars Vilks teckningar = LÖGN!



/Fröken Sverige - som tycker Muhamed och Homan verkar vara riktiga toppenkillar... NOT!

Inga kommentarer: