tisdag, januari 08, 2008

Muslimer vägrar fördöma mord på homosexuella

dylandog på FOMI har skickat nedanstående mail till de etablerade partierna.

Givetvis har han inte fått ett enda vettigt svar ännu. Eftersom jag vet att folk från både Regering och Riksdag läser här med jämna mellanrum, så lägger jag ut mailet här med, så att ni inte kan låtasas om som det inte finns.

"Hej, Följande stod att läsa i norska tidningar för en kort tid sedan:

Nettavisen

ABC Nyheter

Kristna teologer diskuterar om homosexuella bör få arbeta i kyrkan eller inte. Huruvida de bör få gifta sig och adoptera barn etc.

Muslimska teologer diskuterar samtidigt här och nu om homosexuella skall avlivas eller inte.

Varken det norska Arbeiderpartiets Ali Asghar eller Islamsk Råd Norges Senaid Kobilica kan på stående fot avvisa dödsstraff för homosexuella. De väntar i detta nu på ett avgörande från det europeiska fatwarådet, innan de kan säga om homosexuella skall dödas eller inte.

Är detta inte två av de "moderata" muslimerna som vi ständigt får höra är i majoritet bland västvärldens muslimer? Vidare har jag tagit mig min demokratiska rättighet (och som jag ser det även min skyldighet) att be Sveriges Muslimska Råd om deras syn på saken. Trots att jag mailat min fråga på ett artigt och civiliserat sätt vid fyra tillfällen har jag ännu inte fått något som helst svar från dem. De väntar troligen också på Fatwa-rådets svar på denna högst befogade fråga som till sin natur gäller synen på grundläggande mänskliga rättigheter. Jag skulle, i likhet med våra grannar i Norge, också gärna vilja veta om det inte är aktuellt att se över statsbidrag till en organisation som inte kan ge ett rakt svar på denna fråga? Jag är således ytterligt nyfiken på hur ni ser på denna sak och inväntar ert svar och er syn på saken.
Tack på förhand."

Min fråga till regering och riksdag är:

Hur ska ni kunna stötta homosexuella (samt fjolla runt i Pride varje år) om ni samtigt inte ens vågar ta i en denna brännande fråga? Kan det vara så att Europeiska Fatwarådet står över den svenska regeringen? Isåfall får ni nog ta och förklara det för alla medborgare i Sverige.

Och ska de muslimer -som inte kan svara rakt ut att svensk lag står över sharia i Sverige -verkligen uppbära ett enda öre i bidrag? Har de här att göra överhuvudtaget, tycker ni?

Inga kommentarer: