söndag, juni 28, 2009

Vill ni ha henne som statsminister?





Ibland leker Mona "muslima" med mannen med långa kravlistor på särbehandling, Aldebe.

Idag snyftar Mona Sahlin ut över Michael Jackson på
Newsmill och i andra media.

"Jag har alltid en känsla av gillande och kärlek för de som inte verkar passa in. Som är anorlunda. Som trots omvärldens krav på likhet och symmetri, struntar helt i det. De som gör sin grej. Och får betala ett så högt pris för det. Mänskligheten vill kunna titta på det annorlunda. Men mest för att förfasa sig. King of Pop var en sån. Det skriver Mona Sahlin. "

För er som missade det 2002, så skrev hon kärleksbrev till Bruce Springsteen när hon var minister. Och det ligger dessutom utlagt på Regeringen.se. LÄS DET! Och lägg också märke till den dåliga svenskan mellan skratten.. :D

Och fundera sen på om det Mona är en romantiskt 13-åring eller av "ministerkvalité"....?


"Hej Bruce,

Vi har aldrig träffats men det känns som om jag känner dej sedan många år. Jag har varit på dina konserter i Göteborg och i Stockholm (bäst tyckte jag egentligen om den akustiska du hade på Cirkus i Stockholm för några år sedan. Du och en gitarr och ett munspel…så perfekt).

Det är ju ett speciellt förhållande mellan dej och Sverige. Känner du det så själv? Jag menar, du har ju återvänt hit så många gånger och alltid så ställer vi svenskar oss i kö och bara väntar…ja på vad då? Du är på något sätt till och med större än din musik. Och då menar jag inte att du skulle vara en ikon eller idol – nej, det är mer komplicerat än så.

Själv växte jag upp med Vietnamrörelsen. ”Krossa, krossa USA-imperialismen!” Har du hört den? Nej, antagligen inte. Men USA var något jag hatade – och samtidigt ständigt var så fascinerad av. Det svarta USA, Woodstock men också Nixon, Watergate och moralismen...."

/Fröken Sverige - Rösta på SD 2010! Vi tar redan in vatten och skutan är nära att sjunka - ska vi själva slå fler hål i båtens durk då?

Inga kommentarer: