måndag, maj 09, 2011

Malmös framtidshopp? 8-åriga Rosengårds-knattar avstängda efter fotbollsbråk


"Ett helt knattelag med åttaåriga fotbollsspelare i Malmö har stängts av från spel resten av vårsäsongen. Anledningen är att spelarnas föräldrar jagat och hotat en 16-årig domare efter ett felaktigt domslut.

När en äldre domare försökte ingripa blev även han hotad.

– Då hoppade de på mig och hotade mig. Det värsta var att de angrep mig fysiskt. Det har jag aldrig varit med om under mina 25 år som domare, säger Bujur Fetiu till Sydnytt."

"...i Skåne inträffar en eller ett par incidenter varje år där domaren attackeras fysiskt."

DN


**UPPDATERING** "Laget som stängdes av är FC Rosengård, pojkar födda 2003. En av förälderna som hotade heter Hajriz Arifi och är kosovoalban. Brodern sitter inne på 14 år för grovt narkotikabrott." Informationen kommer från Politiskt InkorrektLänk
/Fröken Sverige - röstar självklart på www.sverigedemokraterna.seGe bidragAnser ni att bloggen är viktig och bör leva vidare? Hjälp till att stötta den genom att skänka ett bidrag genom Paysonknappen eller till Jihad i Malmö´ s postgiro/plusgiro 76 78 42-8, glöm INTE att märka betalningen med "FS". Tack för Ert stöd!

Inga kommentarer: