lördag, juli 05, 2008

Lars Hermansson (m) går till Sverigedemokraterna

Moderaten Lars Hermansson byter parti och går över till Sverigedemokraterna.
– Jag har inte fått gehör för rättvisefrågorna, säger Lars Hermansson.

Lars Hermansson lämnar Moderaterna och går till Sverigedemokraterna och sitter tills vidare kvar i fullmäktige i Härjedalens kommun.
– Jag har under min tid som politiker arbetat för rättvisa, utveckling och äganderättsskydd. För detta har jag inte fått gehör hos Moderaterna. Moderaterna bryr sig inte när den personliga integriteten och äganderätten kränks. Därför väljer jag att gå till Sverigedemokraterna, som tydligt kämpar för lika rättigheter och som tar Norrlandsfrågorna på allvar.

Lars Hermansson har suttit i fullmäktige i Härjedalens kommun sedan 1994. Han bor i Sveg och har ett långt yrkesliv som bland annat kriminalpolis bakom sig.

ÖP

Inga kommentarer: