tisdag, juli 01, 2008

Det Nya Sverige: Duvor slaktade i Majorna

"När Göran Gustafsson kom till sitt duvslag på Västra berget i Majorna på söndagsmorgonen mötte en syn som han sent ska glömma. Utanför duvslaget låg sex ihjälslagna duvor och när han öppnade dörren fann han flera skadade.

- Tre måste jag avliva, men några tror jag kommer att överleva. Alla duvor var vettskrämda. De satt i alla hörn, så rädda var dom. Jag vet inte hur de kan bli så rädda. Jag var helt chockad, gick omkring bara och visste nog inte riktigt vad jag gjorde.

På duvslaget, som är ett av Göteborgs äldsta, hade någon sprayat med silverfärg, bland annat "Fuck birds", "Ugly" och "Vandal B-18""

GP

Tack för tipset, DL!

"Fuck birds", "Ugly" och "Vandal B-18"...detta behövs inte kommenteras, va?

Men jag är förbannat less på alla äckliga och sjuka djurplågare och det skrämmer livet ur mig, att vi numera har så totalt känslokalla människor i detta land
.

Det ENDA partiet som bryr som om sådana här frågor är sd. Glöm inte det 2009 och 2010!

Inga kommentarer: