torsdag, augusti 28, 2008

Dödade igelkott med flera kast mot vägg

"- Jag blev störtförbannad när jag fick se att det var en igelkott som legat i påsen, som de kastat mot väggen flera gånger."

"Björn Johansson i Oskarshamn är oerhörd upprörd efter vad han fick uppleva intill Stora torget i tisdags kväll.

När han var ute med hunden strax före klockan 22 på kvällen, gående vid församlingshemmet på Södra Långgatan, hörde han konstiga ljud.

- När jag kom in i gränden mot Stora torget såg jag att det var tre unga pojkar som var i full färd med att kasta en systembolagspåse mot väggen på Logehusets kortsida.

- Vad det var i påsen visste jag inte då, men det dunsade till ordentligt varje gång påsen träffade väggen och det var framför allt en av ungdomarna som var väldigt aktiv, berättar Björn Johansson.

När han stannade till slutade pojkarna, som han bedömer vara någonstans i övre tonåren.
- När jag sedan fortsatte att gå hörde jag hur det började dunsa mot väggen igen.

Efter att Björn Johansson hade gått en sväng med hunden på stan kom han tillbaka till platsen och upptäckte då den döda igelkotten på stenläggningen under en cykel.

- Det var en hemsk syn. Igelkotten hade helt enkelt spruckit och inälvorna hängde ut"

Barometern

Tack för tipset, Skånepåg!

Kan någon i Oskarshamn ta reda på mer om detta? Vilka var gärningsmännen?


Mer om detta vidriga uppförande: http://imittsverige.blogspot.com/search?q=igelkott

Inga kommentarer: