fredag, augusti 15, 2008

Det nya Sverige: 9-åring polisanmälde jämnårig för knivhot

"Inte särskilt roligt att börja skolan igen. Så känner nioårige Simon och åttaårige Jim efter att de jagats och knivhotats av pojkar i sin egen ålder.

Simon Gunnarsson och Jim Bågenholm ska börja i trean på tisdag. På måndagsförmiddagen när de lekte på Klockaretorpsskolans nya skolgård kom tre andra pojkar fram och sa att de inte fick vara där. Pojkarna som tros vara i åldrarna sju till tio år uppträdde hotfullt och två av dem ska ha haft fickknivar. "

"Under tiden blev Simon fasttagen av den tredje pojken.

- Han höll upp kniven vid halsen på mig och sa åt mig att stå still. Jag blev jätterädd och svarade att jag skulle stå still bara han släppte mig och tog bort kniven."

NT

Återigen publiceras fullständiga namn och bilder på de utsatta brottsoffren, medan brottslingarna förblir anonyma.

Inga kommentarer: