fredag, augusti 08, 2008

Halalslakt och ICA

Skalman på Exilen:

"Skulle göra veckans inköp igår och tänkte köpa billig kyckling hos ICA. det visade sig att den var dansk(vilket är helt OK) men också att den var halalslaktad(inte OK) och av den anledningen vill jag nu göra fler uppmärksamma på detta oskick.

Själv har jag nu, iofs på ett ganska snällt sätt, meddelat ICA Kundtjänst vad jag tycker om detta:"

Skalman´s mail till ICA - använd fritt med modifiering efter eget önskemål!

Email: kundkontakt@ICA.se

Hej!

Jag skulle handla kycklingfiléer igår efter att det varit annons och kastade av en händelse en liten blick på paketet för att kolla ursprungsland. Det visade sig vara Danmark vilket väl i och för sig är helt OK.

Vad jag däremot inte gillade var att kycklingen visade sig vara halalslaktad.

Som ateist och djurvän vänder jag mig dels mot att ICA säljer kött från djur som slaktats med denna barbariska slaktmetod och dels att man säljer kött som varit del i religiösa ceremonier vilket jag såsom icke-troende är totalt emot.

Tills detta eventuellt ändras kommer jag att köpa annan kyckling och inte med nödvändighet hos er.

Mvh ******** ***********


Om fler uppmärksammar ICA på detta, är det möjligt att vi kanske kan få dem att sluta upp med det här och leta en annan leverantör.

Företag i Sverige som stöttar islamiseringen

Inga kommentarer: