måndag, augusti 18, 2008

"Jag måste bära slöja"

"Oksana Andersson flyttar med Chippen till Saudiarabien - ett land med strikta regler för kvinnor.
- Många tror inte att jag kommer att klara mig därborta, säger hon till Klick!."

"I Saudiarabien råder strikta regler för kvinnor. De får till exempel inte köra bil eller se på bio, och måste bära det svarta och heltäckande plagget abaya.

- Det behöver jag inte jag göra, enligt dem som bott där och de som spelar i klubben. Däremot måste jag ha slöja över håret. Och en svart lång kappa om jag lämnar vårt område. "

"Det går att leva där, men man får anpassa sig mycket. Det blir annorlunda. Men jag har bestämt mig för att inte ha några förutfattade meningar så jag får ta deras seder dit jag kommer och göra det bästa av det hela."

Aftonbladet Klick!

Ja, tänk om alla tog seden dit de kom..

Inga kommentarer: