söndag, oktober 19, 2008

Äldre kvinnlig besökare utsatt på SDU-mötet av ligisterna

SDU-MÖTET PÅ SÖDERGATAN, LÖRDAG 18 OKT. 2008.
BILDKÄLLA: MINATANKAR68

En kvinnlig besökare, strax över 60 år, besökte SDU-mötet i lördags. Här är hennes upplevelse med egna ord:

"Åkte in för att stötta Erik. Höll en mycket låg profil och stod med min väninna längst bak, är lite gammal så att ge sig in i hopen tordes jag inte Lyckades hålla mig kvar vid väggen och näar poliserna svepte bort demontranterna höll jag på att åka med men sa att jag var sd så jag fick stå kvar.

Det stod civila poliser bredvid mig så det kändes bra, Efter att hästarna gjort sin snygga flankning applåderade vi och detta uppmärksammades tydligen.

Strax efter började en långhårig trashank skrika åt mig, en annan stod och pekade på oss och så småningom stod en hel hög nyckelskramlare bredvid mig och skramlade i öronhöjd.

Vi flyttade oss men dessa följde efter. Det kändes inte så kul, och något bråk ville inte jag bli inblandad i. De som skrek var i de flesta fall yngre men även en del äldre tyckte de gjorde demokratin en tjänst genom detta tilltag. Har fortfarande inte riktigt hämtat mig för det var en otäck stämning och det var inte SD som var otäcka.

Detta handlade om en mobb och de verkade vara kapabla till mycket. Kan inte den där vänsternissen ställas till svars för anmodan till upplopp eller något?

Den där facebook-gruppen uppmanar ju till upplopp. Stannade dock tiden ut, men på vägen hem stötte vi på en ensam "aktivist". Han var inte tuff, det var hans tur att hålla låg profil."

Inte ens en äldre dam skonar dessa vidriga vänsterligister. Bloggen hoppas alla fall att skribenten inte tog allt för illa vid sig av upplevelsen utan besöker även nästa sammankomst.

Dragan Klaric har en kortare bildserie upplagd på mötet


UPPDATERAD:

Bloggen Minatankar68 har ett stort antal bilder från kaoset i lördags.

Stort tack för ditt tips, Minatankar68 :)

Inga kommentarer: