onsdag, december 31, 2008

Till Sveriges politiker: Gott Nytt 600-tal!


"
Två personer hörde under tisdagskvällen av sig till SOS och polis om att de blivit beskjutna med luftvapen i Malmö. En av dem, en 14-årig pojke, blev hotad och skjuten utanför en fritidsgård på Zenitgatan vid 18.15."

Sydsvenskan

"
Bilisten blev förbannad när det tog tid att komma förbi vägarbetet. Då gick han ur bilen och slog en arbetare blodig.

Nu vill facket se krafttag mot det ökande våldet från aggressiva bilförare."

Aftonbladet

"ldsvådorna har åter blossat upp i Fornhöjden. Sedan i fredags har brandkåren gång på gång tvingats åka dit för att släcka bränder i soprum och containrar. Nu börjar de boende känna rädsla för att gå ut."

LT

"Ett nej till socialbidrag förvandlades till sänkt utbetalning, när en Malmökvinna i 50-årsåldern överklagade stadsdelsfullmäktiges beslut till länsrätten.

CENTRUM. Stadsdelsfullmäktige Centrum drog in bidraget eftersom kvinnan låtit bli att gå på en arbetsintervju och sedan varken hört av sig eller kommit till arbets- och integrationscenter (AIC) på bokade besök. "

Sydsvenskan

"Palestiniern Samia Maqboul (bild ovan), 58, är arg, ledsen och orolig efter Israels kraftiga anfall mot Gaza i helgen."

– Man känner sig handfallen, vet inte vad man kan göra. Jag är så orolig, arg och ledsen att jag mår fysiskt dåligt. Det enda vi kan göra härifrån Sverige är att demonstrera och visa vår vrede mot Israel. Vi var 300 på ­Sergels torg i dag (söndag) och vi ska till Israels ambassad och skrika ”Israel – mördare!” i ­morgon (måndag).

– Även om jag inte känner någon personligen i Gaza, så är jag orolig över mitt folk. Jag är inte Hamas, men sympatiserar med dem."

LT

"Tre bilar sattes i brand i ett parkeringsgarage i Tensta på nyårsafton. Polisen misstänker att bränderna var anlagda."

DN



/Fröken Sverige

Inga kommentarer: